Nu orice manager este un lider. Și viceversa
O afacere de succes are nevoie atât de un lider bun cât și de un manager pentru a face echipa să-i urmeze spre viziunea lor despre succes. Leadership-ul face ca oamenii să înțeleagă această viziune și să și-o însușească în mod voluntar. Managementul, în schimb, este despre organizare și administrarea corectă și eficientă a resurselor de care angajatorul dispune pe un anumit segment.
Deși lista valorilor care ar trebui să definească un lider tinde spre infinit, iată câteva dintre ele pe care le considerăm a fi cele mai importante:
Sinceritatea și integritatea – sunt vitale pentru a câștiga încrederea oamenilor pe care-i conduci și pentru a-i aduce în aceeași barcă în care tu pornești la drumul profesional
Viziunea – cunoaște-ți domeniul în care lucrezi, targetul pe care vrei să-l atingi și aliniază-ți și echipa în același perimetru conceptual
Inspirația – fii o continuă sursă de inspirație pentru echipa ta. Asigură-te că fiecare om pe care-l conduci înțelege cât de important este rolul lui în peisajul general.
Abilitatea de a provoca – nu îți fie frică să stârnești status quo-ul omenilor. Fă lucrurile de fiecare dată diferit și găsește curajul de gândi lucrurile într-un mod non-conformist
Capacitatea de a comunica productiv – informează-ți echipa în permanență. ȚIne-i la curent cu performanțele, eșecurile și blocajele care apar în urma activității lor. Se vor simți mai implicați și mai responsabili.
Și pentru că am vorbit despre lideri, iată și câteva valori și competențe pe care managerii ar trebui să le aibă în vedere pentru ca echipa lor să aibă rezultate:
Abilitatea de a ”executa” o viziune – Dacă liderul trebuie să formeze viziunea, practic, managerul primește informația și o transmite mai departe echipei. E nevoie, însă, de o ghidare precisă a oamenilor din partea managerului
Capacitatea de a direcționa corect pe cineva – Eforturile managerului sunt importante în fiecare minut al fiecărei zile. El trebuie să-și cunoască corect resursele, să anticipeze eventualele lacune și să se ocupe de ele
Managementul procedural – după cum îi spune și numele, constă în stabilirea clară a unor norme, procedee, standarde și a disciplinei în echipa
Capacitatea de păstra interesul echipei – aici intervine partea umană a managerului. El trebuie să fie mereu atent la nevoile oamenilor săi, să-i asculte și să-i implice în toate activitățile ce țin de acel departament
Pentru a putea să construiești o echipă dedicată, care să producă cele mai bune rezultate, trebuie să-i aliniezi aceleiași viziune, percepții și comportamente. Trebuie să-i faci să fie încântați de munca pe care o depun și să fie convinși de faptul că orice efort depun în plus, este în avantajul lor în primul rând.
Adevărata provocare este în companiile mici și constă în abilitatea de a conduce o echipă în timp ce gestionezi activitățile zilnice pe care le desfășoară. Cei care reușesc să facă acest lucru vor avea cu greu o competiție veritabilă pe piață.
Tu ești cu adevărat și LIDER și MANAGER? Ce ar spune despre tine oamenii din subordinea ta?