Managerul, oaia neagră a companiei
Lipsa de profesionalism a șefilor
Felul în care şefii îşi tratează angajaţii se va reflecta în munca şi în etica acestora legată de muncă. De obicei, dacă angajaţii câştigă decent şi sunt trataţi cu respect, vor fi mult mai interesaţi să îşi păstreze joburile. Cu atât mai mult, ei vor fi şi interesaţi să fie productivi, mai ales dacă sunt stimulaţi cum trebuie. Din păcate, câţi dintre voi nu aţi auzit sau văzut la şefii voştri atitudinea de genul „Mai sunt la uşă încă 100 care vor jobul ăsta” sau “Dacă nu îţi convine, eşti liber să pleci”?
Citește și Ce face un manager grozav ca să aibă angajaţi eficienţi
În cazul acestui „simptom”, angajaţii încep să arate lipsă de respect faţă de management. Tototdată, vor înceta şi să le mai pese de munca pe care o fac. Dacă un singur angajat se comportă așa, am putea vorbi despre un caz particular, dar dacă mai mulți angajați își pierd interesul pentru ceea ce fac, atunci problema nu este la ei, ca salariaţi, ci la tine, ca şef.
Absenţe nemotivate
Dacă lucrează într-un loc pe care încep să îl considere ostil, atunci costurile pentru venitul la muncă (n.r. – nu ne referim aici neapărat la bani) sunt mai mari decât banii pe care îi câştigă. Aceştia vor prefer să stea acasă chiar şi neplătiţi în loc să vină la serviciu. Costurile unui absent nemotivat şi efectele pe care acesta le va avea într-o companie se răsfrâng asupra colectivului ca undele de apă într-un iaz. Restul colegilor vor trebui să muncească pentru a-i acoperi lipsa, iar de aici efectele ne sunt cunoscute tuturor.
Citește și Cele mai avantajoase contracte de muncă
Dacă mai mulţi angajaţi preferă să stea acasă decât să muncească pentru tine, atunci steagul roşu este de mult ridicat, spun cei de la Task World, într-unul dintre studiile lor. Riscul este, pentru tine, ca angajator, să îţi pierzi nişte angajaţi foarte competenți. Venirea altora, pe care va trebui să îi înveţi din nou să facă treaba celor care au plecat, va fi mai costisitoare decât păstrarea celor vechi.
Productivitate scăzută
Acest „steag roşu” este strâns legat de profesionalism. Atâta timp cât angajaţii nu îşi mai respectă deadline-urile, maşinăria unsă pe care credeai că o ai s-a cam stricat. Şi nu au stricat-o angajații tăi. Ceea ce fac ei și cum se comportă reprezintă efectul comportamentului tău și a deciziilor neinspirate pe care le-ai luat în ceea ce-i privește. Evident, dacă îţi vei păstra această atitudine de şef şi nu de lider, afacerea va avea de suferit pe termen lung pentru că nu este vorba doar de un factor şi de un cumul de factori care afectează business-ul.
Fără favoruri
Evident, pentru că eşti un şef care crede că are tot timpul dreptate şi cuvântul tău este lege, vei avea pretenţia ca angajaţii să îţi mai stea din când în când peste program pentru a-şi termina treaba. Ei bine, acest lucru nu se va mai întâmpla. Şi ar trebui să te întrebi, dacă mai ai vreun dram de conştiinţă raţională, de ce ar face asta pentru tine, când îi tratezi ca pe nişte sclavi moderni cu diplomă? Şi dacă nu stau o oră peste program, în nici un caz nu vor veni mai devreme la serviciu. Senzaţia va fi ca le ceri să facă puşcarie preventiv, doar aşa, pentru ceva ce încă nu au făcut.
Citește și Angajații talentați inovează și optimizează costurile
Te vei afla în situaţia în care nu vei şti ce să faci, dar câteodată este bine să ştii când să îţi ceri scuze şi să îți schimbi comportamentul faţă de ei, chiar dacă ai alţi 100 la uşă. Deşi la angajare nimeni nu îşi critică fostul angajator, după angajare discuţiile despre tine vor fi ca frunzele în vânt. Aşa te vei trezi cu o afacere atacată din toate direcţiile: şi din interior, de tine, şi din exterior, de ei. Asemeni unui castel asediat, îţi vei ruina businessul.
Cer zile libere
Dacă mai devreme vorbeam de lipsa chefului de muncă şi corelaţia costurilor cu plata asigurată de companie, aici vorbim de cererea de zile libere din alte motive. Cel mai evident este cel legat de interviuri pentru angajare. Acestea au loc, de obicei, în timpul săptămânii, aşa că, dacă mai mulţi angajaţi îşi cer zile libere, ar cam trebui să te pună pe gânduri.
Pentru toate aceste semne ne-ar plăcea să oferim soluţii, dar totul ţine de tine, ca manager.