De la jobul într-o agenție de publicitate, direct la client – un traseu firesc
Valentin Cristescu, Head of Marketing Intersport România, este licențiat în Comunicare și Relații Publice și în Științe Politice. A ales să studieze comunicarea pentru că, la momentul respectiv, era un domeniu destul de nou, cu un grad mare de flexibilitate, creativitate și implicare. Parcursul firesc a fost ca după terminarea facultății să continue cu un program de masterat, care a venit, cumva, să completeze ceea ce acumulase până atunci, dar și să îl pregătească pentru meseria pe care a ales-o, fiindcă Valentin Cristescu a început să lucreze încă din anul II de facultate.
„Eram foarte energic și pasionat de ceea ce studiam și am zis să îmi încerc norocul și pe piața muncii, să văd cât de greu e, dacă și cum mă pot adapta și cum pot împăca școala cu munca. Ca orice lucru nou pe care îl faci pentru prima dată în viață, primul job a venit cu emoții și cu multe semne de întrebare, dar și cu multă curiozitate și entuziasm”, își amintește el.
A fost practic un fel de tatonare a terenului, o încercare de acomodare cu domeniul, de experimentare și cunoaștere. Valentin a luat acest lucru ca pe o provocare personală. Astăzi crede că acest lucru l-a ajutat enorm în carieră, faptul că a început să lucreze de foarte tânăr și a reușit să cunoască domeniul pas cu pas. A crescut firesc, urcând de la o poziție la alta.
A parcurs un traseu pe care îl recomandă oricărui tânăr aflat la început de drum. A trecut prin toate etapele: de la juniorat, până la seniorat. El crede că doar începând de jos și luând totul pas cu pas poți să capeți experiență, să înțelegi profund procesul de muncă și să fii capabil să gestionezi sarcini și responsabilități dintre cele mai variate odată ce ajungi în vârf. Mai exact, înveți cum să îți gestionezi cel mai bine timpul, să prioritizezi, să lucrezi cu oameni și deadline-uri, să te adaptezi fiecărui context în parte, să fii responsabil și, mai ales, să dezvolți încredere în ceilalți.
DIN AGENȚIE LA CLIENT
Nu numai că a urcat pas cu pas în ierarhia unei companii, dar, la un moment dat a decis să urmeze o nouă etapă în carieră: trecerea de la jobul într-o agenție de publicitate direct la client. „Mutarea asta este practic ca o încununare a tuturor eforturilor de învățare pe care le faci într-o agenție”, spune Valentin. De ce e important să vii din agenție? El spune că primul motiv este că ai deja un bagaj de cunoştinţe, ştii mersul lucrurilor, înțelegi cum au loc procesele. Prin urmare, știi cum să poți gestiona lucrurile mai eficient odată ajuns la client.
Cu perspectiva de agenție bine înmagazinată, poți construi o imagine de ansamblu amplă, care te ajută să înțelegi ambele „tabere” și, astfel, să iei cele mai bune decizii aplicate.
Acum Valentin coordonează o echipă de patru oameni, în cadrul INTERSPORT România, fiecare având un rol bine definit în cadrul acesteia: ATL, BTL, Online/ e-shop și CRM. În ceea ce privește proiectele în care a fost implicat, acestea au fost multe și foarte diverse: de la clienții mari din agenție – BCR, Ursus, Petrom, până la întreg planul dezvoltat la INTERSPORT. Pe lângă perseverența zilnică de a îmbunătăți planul actual, proiectele preferate din agenție au fost cele din Țara lui Andrei/ Petrom și Ursus.
„Raportat la prezent, sunt foarte mândru de programul de loializare lansat acum opt luni la INTERSPORT, Score for More. Este mai mult decât un program de fidelizare, este un instrument ce reușește să aducă împreună oamenii pasionați de sport, să construiască o comunitate, ceea ce ne diferențiază de alți actori de pe piața aceasta”, explică el.
Desigur că toți acești ani au venit și cu provocări, iar cea mai mare a fost eficientizarea proceselor de lucru. Oricât de sec ar suna sintagma, ea e foarte importantă, mai ales dacă ne gândim la cât timp și resurse consumăm dacă muncim ineficient. De asemenea, și-a dedicat foarte multă energie creșterii nivelului campaniilor implementate și introducerii unei metode de raportare cât mai exactă. Și, desigur, într-o notă a domeniului, alte mari provocări au fost participarea la 21 km la Semimaratonul Brașov INTERSPORT, 23 km la Retezat Skyrace INTERSPORT și primul triatlon.
"În timpul liber citesc, aprofundez subiecte de care mă lovesc la job, alerg. Ca să înțeleg mai bine specificul pieței în care activez, petrec timp de calitate cu cei dragi mie și încerc să profit de fiecare clipă liberă. Încerc să găsesc un echilibru între viața personală și cea profesională. Nu este ușor, dar văd și asta tot ca pe o provocare. Găsești mult mai ușor acest echilibru atunci când îți place ceea ce faci și mersul la job nu e o corvoadă, din contră" – Valentin Cristescu
Articol preluat din numărul 248/iunie 2018 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici