Cum au strâns 120 de manageri de bancă 14.000 de euro în 24 de ore
În primăvara acestui an, echipa de HR a BCR căuta un mod de a-i inspira pe managerii din bancă printr-un alt tip de training, unul cu utilitate maximă în viața lor de bancheri, dar și de oameni. S-au gândit că va fi utilă o experiență în directă legătură cu viața, iar această experiență să dea și numele bankcamp-ului în care managerii vor fi invitați. Așa a apărut Experientia BankCamp – un management de proiect live, în care cei 120 de manageri aveau să gestioneze resurse, oameni, buget, având și o misiune mai mare: să se implice în strângerea de fonduri pentru a ajuta comunitatea din Brașov, respectiv dotarea cu mobilier nou a două grădinițe și achiziționarea unui aparat medical pentru Maternitatea din Brașov, în valoare de 18.000 de euro.
Astfel compania reușea să susțină două cauze diferite ale organizației Salvați Copiii și să organizeze un eveniment în Piața Sfatului din Brașov, inclusiv cu momente artistice marcă proprie BCR, pentru a strânge fondurile necesare.
„Tipul de experiență propus implica din start ideea unui management de proiect derulat și trăit live, în care să existe buget, resurse, cauză/scop și mai ales… suflet! Foarte mult suflet. Dar miza a devenit uriașă pe măsură ce designul de program s-a dezvoltat spre conceptul strângerii de fonduri”, spune Cristina Năstase, Coordonator Programe Dezvoltare Retail BCR.
Evenimente experiențiale
Nu era primul eveniment dedicat managerilor, acestea se desfășoară anual, de fiecare dată într-un alt format de training experiențial. Însă niciunul până acum nu avusese această amploare.
„Componenta CSR reprezintă o preocupare și derulăm permanent campanii pentru strângeri de fonduri. Există chiar și o platformă online CSR la nivelul băncii, în care angajații se pot alătura cauzelor propuse, însă la acest nivel lucrurile se întâmplă individual sau în echipe mici”, explică Gabriela Râșnoveanu, Șef Departament Resurse Umane Retail BCR.
Acest eveniment însă a strâns laolaltă un grup reprezentativ de manageri, care au reușit să adune într-o seară fondurile necesare pentru cele două cauze. De asemenea, proiectul a oferit șansa unor momente de expunere personală, mergând spre un alt nivel de leadership personal.
BankCamp a fost organizat între 7 și 11 iunie, iar spectacolul s-a desfășurat pe 10 iunie în Piața Sfatului din Brașov. Au participat 120 manageri din Retail: Directori de Grup, Directori de Zonă, Directori Executivi și Șefi de Departamente din organizația centrală a BCR, precum și întreaga echipă de training și dezvoltare dedicată rețelei BCR. Lor li s-a alăturat și sponsorul intern al programului, Vicepreședintele Retail & Private Banking al BCR, Dana Demetrian.
Odată stabilite cauzele pentru care se dorea strângerea de fonduri, s-a decis organizarea în cadrul unui BankCamp a patru workshopuri cu următoarele teme: pictură – mobilierul pentru dotarea grădinițelor nr. 25 și Prejmer (160 de scaune, 80 de măsuțe și 30 de tablouri); prim ajutor – principalele metode și tehnici de acordare a primului ajutor; handmade – confecționarea unor obiecte care să fie oferite în schimbul unor donații; activitatea artistică – pregătirea a patru dansuri populare de grup, pentru realizarea momentului artistic BCR din show.
Timp de o zi și jumătate, cei 120 de manageri au trecut prin cele patru workshopuri, fără să li se dezvăluie povestea din spatele evenimentului. Au exersat pași de dans, și-au redescoperit abilități artistice la pictură, au învățat să acorde primul ajutor și multe altele.
„Cel mai intens moment din BankCamp a fost însă acela când au aflat întreaga poveste. Colegii noștri se uitau unii la alții și nu le venea să creadă că au la dispoziție 24 de ore pentru a organiza totul”, povestește Cristina Năstase. Punctul culminant urma să fie un spectacol în care să ofere momente artistice, în deschiderea unui show al lui Horia Brenciu, artist care s-a alăturat cauzei.
Astfel ei aveau de definit un plan de business și o strategie de vânzare, pentru a obține donații prin vânzarea a 500 de CD-uri cu Horia Brenciu, implementabilă în patru ore; aveau de dezvoltat inițiative de promovare a evenimentului care să atragă aproximativ 1.000 de oameni, alături de care să vină alte 1.000 de persoane din trafic, de coordonat organizarea din punct de vedere artistic și tehnic; susținerea a 30 de minute pentru momentul artistic din deschiderea concertului și gestionarea donațiilor către Salvați Copiii pe parcursul evenimentului.
Prin inițiative derulate în perimetrul Pieței Sfatului din Brașov, prin care au transmis povestea către oameni și au obținut donații, dar și prin inițiative la standurile special amenajate pentru spectacol, unde erau disponibile: obiectele confecționate de manageri, obiecte promoționale BCR, ateliere de pictură și baloane pentru copii, cei 120 de manageri au reușit să strângă, în 24 de ore, suma de 14.000 euro și să realizeze un moment artistic BCR de o oră.
„Oamenii redescoperă câtă pasiune, putere și forță pot avea pentru a face schimbări și pentru a ajunge la alt nivel de dezvoltare ca oameni și profesioniști. Conștientizează că pot fi, practic, la rândul lor, niște supereroi. Iar atunci când vor întâlni alte provocări ce pot părea de neatins sau momente dificile, se vor putea reîntoarce în sufletul și mintea lor la aceste momente speciale când ei au simțit reușita”, mai spune Gabriela Râșnoveanu.
Cei 120 de manageri au susținut show-ul în fața a 2.000 de oameni, în Piața Sfatului, au trăit emoția unei prezentări de spectacol, a organizării unui eveniment și au reușit să strângă fonduri vorbind despre o cauză, ducând oamenilor din Brașov povestea care a stat în spatele acestei experiențe.
Acest articol a apărut în numărul 231 al Revistei CARIERE, aferent lunii octombrie.