Când timpul parcă se comprimă…
Întotdeauna i-a plăcut să înveţe, învăţarea o priveşte ca pe o aventură în necunoscut şi i-a îmbogăţit viaţa. Pentru a descrie „motorul” care a dus-o către definitivarea studiilor de MBA, Laura Barbu, Director – Brand and Marketing Communication la Vodafone, ne-a dezvăluit: „Timpul trecea mult mai repede, alergând între birou, MBA, familie, copil, şi cât mai era posibil… sport. Răsplata reuşitei a fost cu atât mai mare. A contat mult sprijinul soţului meu, înţelegerea faţă de timpul alocat studiului şi nu familiei. Da, a fost greu, dar a meritat.”
Cu cât e mai greu, cu atât e mai provocator
Laura nu ales calea cea mai uşoară. „Când am aspirat şi la experienţa unui MBA, managerul meu de atunci, din PepsiCo, un om în care aveam mare încredere, mi-a recomandat programul Universităţii Sheffield. Colegii, care începuseră programul cu un an înaintea mea, ştiind că aveam un bebe acasă, mi-au spus să mă gândesc bine dacă vreau să fac asta, pentru că trebuie să aloc mult timp şi energie. Dacă până atunci ezitam, acest argument m-a convins (paradoxal) să mă înscriu în program. Întotdeauna am fost motivată de provocările mari.”
La întrebarea dacă momentul alegerii a fost cel mai potrivit, Laura ne-a răspuns: „Cred că e bine să „te coci” puţin înainte, să parcurgi câţiva ani de experienţă profesională până la MBA, pentru a putea folosi la maximum informaţiile primite, grupurile de lucru, experienţa colegilor şi a profesorilor.” Argumente sunt mai multe: „Este într-adevăr valoros să lucrezi proiectele pe cazuri reale, pe medii de afaceri la care eşti expus direct pentru a simţi puterea teoriei şi a conceptelor aplicate în practică. Un pas înainte faţă de abordarea academică din facultate”, susţine Laura.
Şi totuşi, de ce MBA?
Privind înapoi, Laura spune că atunci se părea că timpul parcă s-a comprimat odată cu începerea cursurilor şi a simţit repede că era oiniţiativă câştigătoare. „Mi-am dorit să fiu pregătită pentru următorii paşi din carieră, să văd ce aşteptări au şi ce oferă lectorii internaţionali, să cunosc colegi cu strategii clare de dezvoltare. Pe scurt, să înţeleg puţin mai bine senior leadership-ul pentru a-mi pregăti performanţa de viitor. Întotdeauna planific paşii pe următorii ani şi acest lucru m-a ajutat mult să echilibrez viaţa profesională cu cea de familie”, spune Laura.
De la profesori declară că a primit un orizont mai larg şi baze solide pentru abordări mai consistente, iar colegii au devenit prieteni cu care putea să dezbată orice provocare fără presiunea deadline-ului şi a livrabilelor. „Aşteptările mi-au fost confirmate: am învăţat în primul rând să maximizez ce este important în fiecare oră de lucru, apoi să-mi structurez exprimarea privind discursul strategic. Mai mult decât orice, m-a conectat cu oameni minunaţi, colegi şi profesori la început, prieteni astăzi.”, rememorează Laura.
Ce urmează după absolvire
„Nu este suficient să ai o diplomă de MBA. Da, poate ajuta în primii paşi către o nouă poziţie, în selecţia de CV-uri pentru posturi de seniori. Te poate pregăti pentru a obţine beneficii mai mari în negociere, dar restul depinde de fiecare dintre noi. Dar o astfel de certificare nu poate suplini competenţele şi nici pasiunea pentru un lucru bine făcut într-un anumit domeniu”, spune Laura.
A terminat MBA-ul la University of Sheffield – Universitatea anului 2011 în Marea Britanie, conform Times Higher Education – în 2010, cu Diploma de Merit. Atunci când pregăteşte strategia pentru anul următor cu siguranţă că „rădăcinile”, baza, se află în experienţa de MBA. „Pot să spun ce folosesc constant după terminarea MBA-ului: acea metodă de studiu prin care citesc esenţa multor materiale în timp foarte scurt, pentru a extrage una sau două fraze care spun ceea ce contează. Ceea ce este de asemenea important este să spui acele două fraze în aşa fel încât să fie parte din povestea ta. Dar acest lucru l-am învăţat din experienţă şi nu de la MBA. Frumuseţea este să combini continuu cunoştinţele cu practica şi să fii atent la nevoile oamenilor din jurul tău”, povesteşte Laura.
Să tragem nişte concluzii…
Ce înseamnă o asemenea experienţă profesională în timp de criză? „Cred că un MBA este util în dezvoltarea profesională, indiferent de ciclurile economice. Un MBA bine valorificat te ajută să te diferenţiezi şi nu aş spune că acest aspect este mai important în perioada de creştere economică sau în criză.” Şi, poate deloc întâmplător, Laura încheie cu o dezvăluire în ceea ce priveşte latura personală: „După terminarea MBA-ului mi s-a părut că am mult timp şi energie. Şi, m-am hotărât să mai am un copil, pe lângă paşii din carieră pe care i-am urmat. Acum simt că într-adevăr folosesc la maximum fiecare oră din viaţă!”
Articol preluat din Revista Cariere de mai. Pentru detalii legate de abonare, click aici