5 paşi ca să îţi câştigi credibilitatea la serviciu
Să fii un om de încredere în companie te va face cu siguranţă să fii mai fericit şi mai productiv. Când ceilalţi ştiu că se pot baza pe tine capeţi încredere în forţele proprii, iar asta îţi dă aripi. Les Echos prezintă 5 paşi ca să câştigi credibilitatea la serviciu.
1. Fii punctual!
Fie că este vorba despre o şedinţă sau despre predarea unui dosar, faptul că întârzii spune despre tine două lucruri: nu reuşeşti să îţi gestionezi timpul şi nu îţi respecţi colegii şi nici planificarea. Dacă eşti un întârziat patologic, dă-ţi ceasul înainte cu cinci minute. Să putem conta pe punctualitatea unui colaborator este mult mai important decât avem tendinţa să credem.
2. Adoptă o atitudine pozitivă!
Nimic nu e mai rău într-o companie decât cei care se plâng tot timpul. Când asculţi şi priveşti lucrurile în mod pozitiv, eşti mult mai bine văzut. Dacă o idee ţi se pare foarte proastă, complet depăşită, nu e indicat să spui asta direct, încearcă mai întâi să vezi cum poţi face ca să o îmbunătăţeşti şi să corespundă criteriilor tale. Să fii pozitiv nu înseamnă să pui un voal roz peste tot ce se întâmplă, ci să consideri că, oricare ar fi situaţia sau ideea, poate fi găsită o soluţie bună.
3. Fii calm!
În companie, totul se învârte asupra controlului de sine. Cum ar fi ca zeci, sute de oameni să îşi exprime toate emoţiile, să-şi verse nervii şi frustrările, să îşi exprime vocal toate nemulţumirile? Nu o să auzi pilotul unui avion care urlă în microfon că nu ştie ce să facă în mijlocul unei furtuni. Atunci când rămâi calm, poţi lua distanţa necesară ca să gestionezi situaţia tensionată în care te afli.
Nu uita însă că în vremuri de criză se văd oamenii cu adevărat valoroşi. Să fii calm şi relaxat când totul merge ca pe roate e la îndemâna oricui, invers e mai greu. Şi, din păcate, cei mai mulţi dintre manageri sunt incapabili să rămână calmi.
4. Acţionează în interesul grupului!
Să pui pe primul plan interesul grupului, al companiei, nu pe cel personal este o calitate pe care prea puţini o au, dar care aduce enorm de mult respect din partea celorlalţi. Să rămâi, de exemplu, peste program, pentru că un om din echipă a trebuit să plece mai devreme, să laşi la o parte o lucrare a ta ca să dai o mână de ajutor, sunt lucruri care te fac să demonstrezi că "spiritul de echipă" nu este doar o calitate pe care o treci în CV ca să dea bine.
5. Fii proactiv!
Un bun angajat face lucrurile pe care le-a stabilit cu angajatorul atunci când a intrat în companie. Un foarte bun angajat vine cu propuneri pentru a îmbunătăţi munca lui, a echipei şi pentru a duce la progresul companiei. Şi asta se poate întâmpla la orice nivel al ierarhiei, nu se aşteaptă propuneri doar de la manageri. Ceea ce oamenii înţeleg mai greu este că, pentru ca o companie să aibă succes pe termen lung, ea trebuie să fie dinamică, în mişcare şi toată lumea trebuie să participe la asta. Orice angajat din companie poate avea o idee foarte bună pe care să i-o prezinte şefului său. De ce să te pierzi în mulţime şi să urmezi turma, când te poţi remarca?