S-a încheiat conferinţa Let’s Talk CSR. Află despre ce s-a discutat
„Cauzele pentru care nu există parteneriate solide între ONG-uri şi companii sunt multiple. În primul rând, lipsa comunicării, cele două sectoare nu se cunosc îndeajuns. Apoi, faptul că organizaţiile nu au integrat CSR-ul la un nivel profund, dar şi faptul că ONG-urile văd companiile ca pe nişte saci cu bani”, a afirmat Carmen Brumă. Specialista adaugă că un factor important ca aceste parteneriate să se desfăşoare este acela de a fi recunoscute problemele de bază de către companii şi de a investi cu prioritate în rezolvarea acestora.
„Este bine de ştiut că programele de CSR te ajută să te diferenţiezi de concurenţă şi să obţii loialitate faţă de brand, să îmbunătăţeşti reputaţia companiei, să creşti vânzările şi cota de piaţă a organizaţiei, dar şi să atragi şi să-i menţii pe angajaţii valoroşi”, adaugă Brumă.
Ruxandra Popescu, Senior Manager, Consultanţă Fiscală al PwC România a vorbit în cadrul evenimentului despre tratamentul fiscal al sponsorizărilor. „Sunt câteva facilităţi fiscale pentru companii şi angajaţi. Companiile pot dona 20% din impozitul pe profit, iar angajaţii pot dona 2% din impozitul anual până pe 25 mai. Trebuie să fiţi foarte atenţi şi la legislaţie când vreţi să vă implicaţi. De exemplu, nu sunt permise sponsorizările reciproce între societăţi, dar nici sponsorizarea unei persoane juridice fără scop lucrativ de către o altă persoană juridică care conduce sau controlează direct persoana juridică sponsorizată sau publicitate comercială efectuată de către sponsor sau beneficiar”, adaugă Ruxandra Popescu.
„CSR nu este filantropie, este un parteneriat din care compania are la rândul său ceva de câştigat, o relaţie de reciprocitate, în care toţi cei implicaţi au ceva de câştigat”, a spus cu o sinceritate debordantă Angela Galeța, Project Manager Corporate Social Responsibility – Senior al Vodafone România. Angela a vorbit în cadrul evenimentului şi despre ce înseamnă CSR la Vodafone România. „Înseamnă implicarea în proiecte caritabile, în dezvoltarea responsabilă a reţelei, în grija pentru protecţia mediului – de exemplu, reducerea cantităţii de energie folosită, în managementul deşeurilor, în accesibilitatea şi calitatea produselor şi serviciilor, în transparenţa şi claritatea facturilor, în relaţia cu furnizorii, în etica în afaceri, în respectarea legislaţiei, în marketing responsabil, dar şi implicarea angajaţilor în programe de voluntariat.”.
Ştefania Sofronie, Marketing Manager al Dr. Oetker a vorbit despre parteneriatul pe care îl au cu SOS Satele Copiilor şi a explicat cum stimulează implicarea angajaţilor şi a partenerilor de afaceri în astfel de proiecte. „Obiectivul fundamental al parteneriatului Dr. Oetker – SOS Satele Copiilor este respectarea dreptului la o viaţă de familie. Avem în atenţie sprijinirea celor trei sate, începând cu 2011. Am oferit cadouri de ziua copilului, ziua familiei. De 1 Martie, Dr. Oetker a oferit tuturor colaboratoarelor mărţişoare realizate de copiii din SOS Satele Copiilor, de 8 Martie copiii din SOS Satele Copiilor au preparat prăjituri pentru mamele lor folosind mixurile pentru prăjituri de la noi, am oferit produse şi ustensile de bucătărie”, explică Ştefania.