Companiile alocă mai mulți bani pentru CSR în 2015
„Mediul de business din România trece către o zonă de maturitate în ceea ce priveşte domeniul responsabilităţii sociale. Cea de-a treia ediţie a studiului nostru ne relevă o diversificare a preocupărilor companiilor în această zonă şi un accent mai puternic pus pe sustenabilitate. Acest lucru va fi în avantajul fiecărei companii, întrucât organizațiile care îşi gestionează responsabil impactul social şi de mediu beneficiază de o eficienţă operațională mai mare, de o mai bună administrare a resurselor, dar şi de o repoziționare în relația cu acționarii, angajații şi partenerii de afaceri” declară Elena Badea, Director Marketing EY România.
"Știm că acest studiu este așteptat cu mare interes de cei care activează în domeniu. Realizat pentru al treilea an consecutiv, studiul aduce răspunsuri şi conferă o imagine de ansamblu asupra activităților de CSR realizate de companiile din ţara noastră. Si ne bucură să vedem că numărul companiilor care derulează acțiuni de responsabilitate socială creşte de la an la an”, consideră Lăcrămioara Botezatu, Project Manager CSRmedia.ro.
Citește și Prinţul Charles şi-a lansat fundaţia la Viscri
Astfel, un procent de 14% dintre companiile implicate în CSR vor aloca între 5.000 şi 10.000 de euro pentru activitățile de CSR, 27% vor aloca între 10.000 și 50.000 de euro, în timp ce un procent de 21% dintre companii vor aloca între 50.000 şi 500.000 de euro.
Datele studiului arată că, în comparație cu anul trecut, aproape jumătate (49%) dintre companiile care derulează activităţi de CSR au crescut bugetul alocat acestora în 2015. Astfel, 32% a înregistrat o creştere de până la 10% a bugetului CSR, în timp ce 17% au alocat un buget cu între 10% şi 30% mai mare.
Dacă anul trecut, jumătate din acest buget provenea din alocări nedeductibile şi doar 37% din alocările deductibile, procentele aproape s-au inversat în 2015 – 51% din bugetul de CSR provine din alocările deductibile fiscal, în timp ce doar 35% provine din alocări nedeductibile. Conform acestor rezultate, companiile utilizează mai bine facilităţile fiscale pe care le au la dispoziţie pentru a se implica în comunitate.
Doar 13% dintre companii raportează conform standardelor internaţionale
Conform studiului „Tendinţe şi realităţi CSR în România – 2015”, 15% dintre companile respondente măsoară impactul eforturilor CSR în primul rând prin prisma percepţiei clienţilor, 16% prin prisma angajațaților și 15% prin prisma mediului.
37% dintre companiile participante la studiu măsoară impactul proiectelor CSR conform unor sisteme proprii de evaluare, în timp ce procentul celor care raportează după standarde internaţionale în domeniu a scăzut de la 24% anul trecut, la doar 13% anul acesta.
Anul trecut, companiile au derulat, în medie 8,7 proiecte CSR, în scădere cu 36% față de anul anterior, ceea ce indică o mai mare concentrare asupra iniţiativelor de anvergură. Cu toate acestea, aproximativ jumătate dintre proiectele derulate în 2014 au un buget individual de până la 5.000 Euro.
Citește și Forțe proaspete pentru comunitatea Habitat for Humanity din Ploiești
Peste jumătate dintre companiile respondente declară că au o politică privind sustenabilitatea lanţului de aprovizionare, în principal pentru că aceasta permite eficientizarea costurilor (43%), o mai bună gestionare a riscurilor (37%), dar şi pentru că este parte din strategia de sustenabilitate a companiei (35%). Principalele trei direcţii pe care aceste companii le iau în considerare în dezvoltarea unui lanț de aprovizionare sustenabil sunt: transparenţa şi etica în afaceri (65%), mediul (45%) şi sănătatea şi securitatea la locul de muncă (43%).
A treia ediţie a studiului „Tendinţe şi realităţi CSR în România – 2015”, realizat de CSRmedia.ro şi EY România, are la bază un chestionar aplicat în acest an în perioada 27 aprilie-25 mai. În raport se analizează răspunsurile a 311 de executivi de top din segmentul local de business şi specialişti din domeniul CSR la 38 de întrebări.