România, prin ochii lor
Mai sunt câțiva, care vin din nevoia de a se elibera de regimurile opresive din țările lor de origine și alții, mânați de dorința de a-și deconstrui viețile complicate, trăite în marile metropole ale lumii. Sătui de reguli, siguranță și control, dar și de consumerism și alienare, aceștia din urmă vor să experimenteze frugalitatea sau minimalismul, luând-o de la zero în România, cu un stil de viață ceva mai puțin conformist.
Nici unii, nici alții nu prea știu la ce să se aștepte când vin, așa că, de regulă, pun răul înainte. Șocul cultural pe care îl prefigurează se transformă într-o surpriză plăcută. Avem cea mai rapidă conexiune la internet din Europa, citadinii sunt educați, mulți știu două limbi străine, viața de noapte e destul de animată, berea e foarte bună și ieftină, munții sunt superbi, iar Delta e unică. Lista ar putea continua, dar mă gândesc să vă las să citiți ce au ei de spus, ca să vă convingeți.
Cei care fac business în România știu că anul trecut economia a depăşit aşteptările şi a avut o creştere de 3,5%, determinată de randamentul industrial şi de o recoltă care a alimentat exporturile. Acestea au crescut, importurile au fost slabe, astfel încât balanţa comercială în materie de bunuri şi servicii s-a îmbunătăţit. Creştere economică este estimată și pentru 2014 şi pentru 2015. Reformele structurale, precum liberalizarea pieţei de energie şi noul Cod al muncii au avut efectele lor pozitive.
În timp ce unele proiecte de infrastructură avansează, investiţiile ar putea lua avânt, susţinute fiind și de o mai bună absorbţie a fondurilor UE. Toate acestea ne privesc, pentru că se vorbește despre o creștere graduală a veniturilor, ca urmare a unei majorări reale a salariilor. Odată ce încrederea noastră revine, consumul privat ar urma să crească firesc.
Dacă străinii se stabilesc la noi, își găsesc serviciu, își dau copiii la școlile noastre și își fac vacanțele aici, ignorând indisciplina din trafic, gropile din asfalt și maidanezii din parcuri, noi de ce n-am face efortul de a vedea partea plină a paharului?
Deși ediția de față este dedicată expaților care trăiesc și muncesc în România, scopul ei este să vă determine pe voi, cei care cântăriți argumentele pro și contra rămânerii aici, să încercați să priviți țara prin ochii lor. O veți redescoperi, vie şi plină de substanţă, mai tulburătoare și mai frumoasă decât o știați până acum.
Revista CARIERE poate fi găsită la punctele de presă In Medio, Relay, One Minute și în rețeaua magazinelor Auchan, Real, Kaufland și Cora.
Articol preluat din Revista Cariere de mai. Pentru detalii legate de abonare, click aici