Lucruri pe care trebuie să le faci TU, nu să le delegi
Cu toate acestea, sunt unele puncte care NU ar trebuie niciodată pasate către ceilalți. Ele țin de nucleul responsabilităților oricărui manager și delegarea lor ar însemna sabotarea celor mai importante taskuri pe care managerul le are.
Viziunea
Viziunea este esența leadershipului așa că dacă un manager ar încerca sa delege acestă responsabilitate, s-ar descalifi pur și simplu și ar renunța să mai fie un lider pentru ceilalți. Viziunea înseamnă leadership. Renunțarea la acest aspect al muncii de manager se traduce prin renunțarea la a fi manager de facto. Poți să implici oameni în procesul de trasare a unei viziuni pentru organizația pe care o conduci, dar nu poți delega cu totul acestă responsabilitate pe mâinile altcuiva.
Deciziile de angajare
Sunt manageri care au devenit aproape dependenți de specialiștii în HR sau de consultanți în domniul resurselor umane atunci când decid să angajeze pe cineva. Însă această decizie ar trebui să depindă doar de manager. El este cel mai interesat să îi cunoscă pe cei cu care lucrează și tot managerul trebuie să aibă interesul de a se implica mai atent în procesul de selecție a viitorul angajați.
Primirea noilor colegi
Indiferent de nivelul la care ajung să fie angajații, de la poziții de junior la cele de senior, managerul este primul care trebuie să creeze un mediul primitor pentru noii colegi din organizație. Managerul este responsabil și de pregătirea lor dacă se impune și are grijă ca problemele și întrebările să-și primească răspunsul.
Disciplina
Orice lider trebuie să fie capabil să mențina ordinea și disciplina de unul singur fără ajutorul departamentului de HR. O altă postură ar fi complet lipsită de respect pentru angajați. Un lider este cel are aduce ordinea în haos și inspiră profesionalism, nu unul care lasă pe mâna altora impunerea de reguli și norme.
Recunoașterea meritelor
Măsurile coercitive la fel ca și laudele trebuie să vină dintr-un singur loc: de la manager. Un manager care îi lasă pe alții să-i scrie discursurile de mulțumire sau nu se implică deloc atunci când oamenii din subordine primesc cadouri de Crăciun.
Reorganizarea organizației
Atunci când posturi sunt eliminate din organigramă și toată organizația se reorganizează , rolul managerul este vital. El trebuie să fie cel care dă noile direcții de acțiune. El trebuie să fie în mijlocul evenimentului, organizând noua structură. Un manager care eludează acest rol sau îl pasează altora, nu este manager… cu atât mai puțin lider.