Serviciile au nevoie de oameni calificati. O oportunitate de job
Samsung s-a gandit la binele telefoanelor noastre si a infiintat Samsung Service Plaza. Se strica telefonul si trebuie sa il reparam. Avem contacte, avem mesaje, avem poze… Nu mai este ca inainte, sa avem o agenda in are sa scriem efectiv un numar de telefon, sau aparat foto cu film.
„In general, solicitarile legate de repararea telefonului mobil sunt preluate si solutionate de personal specializat, format din tehnicieni. In cele mai multe dintre cazuri, acestia au urmat studii universitare de profil, insa exista si persoane care au ales sa lucreze in acest domeniu din pasiune, dezvoltandu-si ulterior cunostintele, in mod independent si punandu-le in practica inca din timpul facultatii.
Pentru a raspunde cat mai bine diverselor nevoi pe care le au clientii nostri si pentru a le putea oferi servicii complete, am deschis Samsung Service Plaza, un service de telefoane mobile complet echipat, cel mai mare de acest gen din Europa.
Odata cu deschiderea acestui service in 2011, am introdus pe piata si conceptul „all-in-one”, oferind o gama completa de servicii, de la instalare, reparare si suport tehnic, pana la comercializarea de produse si accesorii. Conceptul nu presupune doar asistenta completa pentru utilizatori, ci si servicii Premium, prin care le oferim acestora un timp foarte scurt de reparare pentru dispozitivele personale – o ora in cazul smartphone-urilor sau de o zi in cazul televizoarelor Smart. Mai mult, pentru a reduce si mai mult disconfortul generat de necesitatea de a repara un produs, pentru cererile care nu pot fi solutionate in timpul mentionat, clientii pot primi produse la schimb, pe toata durata reparatiei.
De asemenea, pentru a asigura o transparenta totala intre client si service, zona de reparare se afla la vedere, iar in acest fel, clientii pot asista la proces. Totodata, clientii beneficiaza si de un serviciu online prin care pot afla in orice moment care este statusul repararii, prin simpla accesare a paginii web a companiei.
In acest domeniu, este foarte importanta interactiunea directa cu clientul, iar modul de abordare a situatiei este cu siguranta definitoriu pentru satisfactia ulterioara a acestuia”, explica managerul.
Bineinteles, ca sa lucrezi intr-un loc ca acesta descris de Ionut Gherghe, candidatul trebuie sa aiba anumite abilitati. „Candidatul ideal intr-o companie de service de telefoane trebuie sa fie in primul rand pasionat de tehnologie si sa aiba dorinta si deschiderea de a invata cat mai mult. In timp, acesta dobandeste cunostinte si experienta – beneficii care se ofera fiecarui nou angajat in Samsung Service Plaza, insa baza succesului profesional este cu siguranta pasiunea pentru domeniu.
Pentru a incuraja tinerii sa-si urmeze pasiunea si pentru a-i pregati pentru cerintele curente de pe piata de munca, Samsung Electronics Romania a lansat anul trecut programul Innovation Lab in cadrul platformei Tech Institute in parteneriat cu Universitatea Politehnica din Bucuresti. Studentii beneficiaza aici de un laborator modern, complet echipat cu tehnologie de ultima generatie, avand posibilitatea de a-si dezvolta abilitatile practice prin intermediul tehnologiei Samsung. In Innovation Lab studentii au ocazia sa dobandeasca cunostinte practice, in paralel cu cele teoretice si, totodata, au acces la cursuri specifice dedicate Tehnologiilor Mobile. In urma unui astfel de curs, 50 de studenti au integrat un stagiu practic cu o durata de 5 saptamani chiar in Samsung Service Plaza.
Aici au avut ocazia sa intre in contact cu specialisti in domeniu, beneficiind astfel de o pregatire integrata si de aptitudini care sa-i recomande pentru viitoarea cariera. Experienta in Samsung Service Plaza le deschide multe oportunitati, inclusiv posibilitatea de angajare in cadrul Samsung. Anul acesta, din cei 50 de studenti care au urmat acest curs practic in cadrul Service Plaza, trei au fost selectati pentru un internship in perioada verii, iar doi au fost angajati.
Asadar, cei care vor sa lucreze in acest domeniu trebuie sa fie pasionati, sa aiba o buna capacitate de comunicare, sa vrea sa invete si sa profite de fiecare oportunitate care li se ofera pentru a-si pune in practica cunostintele acumulate”, concluzioneaza Ionut.
Trebuie sa recunoastem si ca aici, ca in oricare alt domeniu, pasiunea primeaza. „Studiile de profil sunt utile, insa nu obligatorii. In Samsung Service Plaza avem si angajati care au la baza si alte facultati, insa pasiunea si experienta i-au ajutat, in timp, sa devina printre cei mai buni tehnicieni ai centrului service.”
In Romania, si nu numai, tinerii au o tendinta generala de a se indrepta spre alte domenii decat cel al serviciilor, astfel ca, nevoia de persoane calificate in acest domeniu este intr-o continua crestere. „Este nevoie de oameni care sa fie pasionati si care sa aiba calificarea necesara. Este unul dintre motivele pentru care noi, la Samsung, dezvoltam proiecte care sa contribuie la pregatirea tinerilor si la cunoasterea oportunitatilor de cariera disponibile in acest domeniu de activitate”, afirma Ionut Gherghe.
Asadar, daca nu te-ai hotarat inca in ceea ce priveste cariera ta, poti sa iei in considerare si aceasta oportunitate.