Ești pentru prima dată manager? Află cum poți deveni idolul echipei
Ca la orice început de drum și să fii manager vine cu o serie de mici secrete care îți pot face viața mult mai ușoară și experința, mult mai plăcută.
Fă-ți un plan
Orice manager cât de cât respectabil trebuie să aibă un plan, o viziune despre ce vrea să facă cu echipa încredințată. Fiecare membru al echipei trebuie să aibă un rol bine determinat în structura pe care o conduci, un set de obiective pe care trebuie să le atingă și evident, un deadline în care să demonstreze de ce este capabil. Nu e o idee rea să-ți faci cât mai multe notițe despre fiecare membru al echipei în care să punctezi ce așteptări ai de la ei, iar pe parcurs să le completezi cu punctele forte sau minusurile pe care le observi.
Găsește-ți vocea
Cea mai grea etapă din acest proces este găsirea unui stil de management care îți este potrivit. Trebuie să te gândești ce fel de model vrei să adopți. Dacă vrei să fii un manager autoritar, atunci și tonul, acțiunile și stilul trebuie să se conformeze acestui model. Dacă vrei să fii genul de manager prieten cu angajații atunci și atitudinea ta trebuie să fie mai prietenoasă. Orice ai decide, este bine să rămâi la rolul pe care ți l-ai asumat la început. Un șef care pare cameleonic nu este de încredere.
Fii șeful pe care și tu l-ai vrea ca șef
Nimeni nu apreciează un manger incapabil, leneș sau care nu știe să comunice cu subordonații. Mai mult ca singur că fiecare am avut parte de un șef care nu prea ne impresiona. De aceea, atunci când o sa te găsești într-o poziție de conducere comportă-te la fel cum ai avea pretenția de la cel care ți-a fost șef. Să te pui în pielea angahajaților este un alt exercițiu edificator pentru cineva care este prima dată manager.
Cunoaște jobul angajaților tăi
Ca să știi cu ce se confruntă fiecare om din subordinea ta, este bine să știi și ce face. Și pentru asta, trebuie să descoperi, chiar să înveți jobul fiecărui om în parte. Este un caz extrem, dar foarte relevant pentru această filosofie. Un șef trebuie să fie capabil să ducă la bun sfârșit task-ul fiecărui om din subordine sau măcar să știe abc-ul muncii sale.
Motivează munca
Ca să îi motivezi pe cei din echipa ta nu trebuie neapărat să le propui bonusuri financiare la fiecare lună. Un alt factor de motivare poate fi chiar câștigarea unei experiențe în plus, de genul cursurilor de perfecționare la care pot participa. Motivarea poate fi o simplă apreciera și recunoaștere a muncii făcute sau un simplu ”mulțumesc”. Depinde de tine cum să realizezi acest lucru, însă a motiva munca trebuie să fie o constantă dacă vrei să fii un manager apreciat.
Nu-ți fie teamă să-ți sufleci mânecile
Niciun un fel de muncă nu trebuie să fie sub demnitatea ta ca manager. Dacă echipa are nevoie de input-ul tău și ai timp, atunci oferă-l. Dacă un coleg are nevoie de o mână de ajutor și programul îți permitem, atunci oferă-i-l.