De la manager în corporație la CEO și partener
Ana-Maria Marian era studentă la masterat când a început să lucreze ca psiholog. În paralel avea și un job în customer service, în telecom. A ales această experiență profesională completă încă de la începutul carierei, pentru că întotdeauna a fost fascinată de om ca ființă extrem de complexă, cu mult potențial și mult spirit, după cum spune: „Asta a fost și este preocuparea constantă a vieții mele, iar tot ceea ce am studiat și am făcut pe plan profesional a mers în direcția asta.”
Pe lângă faptul că lucra direct cu oamenii, experiența de customer service în telecom și apoi în banking a reprezentat pentru Ana-Maria Marian prima interacțiune cu o corporație, unde a învățat utilitatea procedurilor, disciplina, munca în echipă. Ea spune că acesta a fost primul prag important din cariera ei.
De la customer service în domeniul medical
Al doilea prag a fost poziția din cadrul Centrului Medical Unirea (actualmente Regina Maria). Când s-a angajat, era un business de familie, un antreprenoriat; când a plecat, era o corporație cu un fond de investiții acționar majoritar. „Aici am înțeles ce înseamnă un business, cum se construiește și cum se menține în piață, printr-o dezvoltare continuă; am avut mentori excepționali, alături de unul dintre ei lucrez și acum.” În cadrul rețelei private de sănătate Regina Maria, Ana-Maria a condus diviziile de corporate și de vânzări.
De la angajat la antreprenor
Cu doi foști colegi de la Regina Maria a și început un business propriu în care este partener. Mai exact, de doi ani și jumătate a intrat în acționariatul companiei Intermedicas cu Ioana Elisei și Sergiu Neguț. „Înțelegerea noastră din acel moment, valabilă și acum, a fost ca eu să coordonez toate aspectele business-ului, din postura de CEO.”
A fost aleasă pentru această poziție datorită relației extrem de bune cu cei doi parteneri, încrederii pe care a construit-o, lucrând ani de zile umăr la umăr, dar, nu în ultimul rând, pentru că avea experiență în domeniul medical, avea know-how. „Ce e important atunci când pornești la drum alături de cineva este în primul rând încrederea și viziunea comună.”
În cadrul Intermedicas, Ana-Maria Marian, alături de echipa sa, a dezvoltat o rețea de parteneri medicali de elită, numărând peste 150 de medici și 70 spitale de stat și private din România, Europa, Japonia și SUA, cu expertiză în peste 20 de specializări medicale.
De asemenea, a creat programul de Visiting Professors, prin care lunar medici de talie internațională vin la București pentru a consulta pacienți români.
Ideea programului Visiting Professors a apărut plecând de la o nevoie a pacienților, nevoia de a avea acces la expertiza medicală de top, la un cost accesibil. S-a concretizat inițial cu un medic, venit din Germania (dr. Schmidt), care a deschis drumul, iar acum în program sunt 14 medici care vin lunar la Intermedicas – pentru consultații, chirurgie sau second opinion. „Avem în programul de Visiting Professors inclusiv un doctor care vine din SUA, pentru a practica la Intermedicas chiropractica”, explică Ana-Maria Marian.
Provocările din business
Ea spune că pasul spre antreprenoriat este cea mai mare provocare profesională de până acum și, în același timp, cea mai frumoasă și recompensatoare.
Asta, deși este de părere că nu a avut în viață mari provocări profesionale sau nu mai mari decât ale altor oameni din business. „Cred că cele mai mari provocări sunt cele cotidiene, când trebuie să găsești soluții acolo unde nu par a fi. Fiecare pas înainte este precedat și urmat de o provocare, ăsta e mersul vieții, dar pot spune că am avut, până acum cel puțin, un drum lin și frumos.”
În acest moment, Ana-Maria Marian muncește constant pentru a extinde nișa de second opinion și pentru a-i învăța pe pacienți că a cere o a doua părere este un drept al lor. Extind în permanență programul de Visiting Professors, dar vor dezvolta și pentru segmentul corporate un produs de top – Personal Health Assistant, dedicat echipelor de management și expaților.
Interviu
Cum v-ați orientat către sectorul serviciilor medicale?
Încerc ca prin tot ceea ce fac să fac bine în jurul meu, să ajut cât de mult pot. Serviciul medical este în primul rând un serviciu adus omului, apoi pacientului. A fost, cumva, un drum firesc: primele joburi au fost în zona de customer service (telecom, banking etc.), în paralel cu activitatea de psiholog, iar ideea de customer service a devenit un concept de bază al activității mele profesionale. Întotdeauna m-am simțit ca peștele în apă în munca cu oamenii.
Ce vă place cel mai mult în acest domeniu?
Sunt așa de multe lucruri care îmi plac: relația directă cu pacienții, cu problemele, anxietățile și speranțele lor; educația medicală de care toți avem nevoie și în care noi ne implicăm foarte mult; nișa medicală pe care Intermedicas o dezvoltă, cea de second opinion; posibilitatea de a face mereu ceva nou și mai bun pentru pacientul român.
Ce înseamnă o femeie influentă, de top?
O femeie care luptă pentru o societate mai bună, pentru o omenire mai bună, care pune în slujba acestui scop toată energia pe care o are, cu valori solid ancorate și prin puterea exemplului personal.
Lecția cea mai importantă învățată la școală? Dar în viață?
Școala, din păcate, nu m-a învățat lecții de viață, dar viața mi-a dat destule lecții, unele chiar prea dure. Am învățat recunoștința, credința în binele existent în fiecare om și credința că succesul nu este un merit individual, ci un produs al unei conjuncturi favorabile, așezată pe niște aptitudini existente.
Ce se ascunde în spatele unei femei puternice?
O credință puternică în natura divină a ființei umane, o fetiță minunată (fetița mea), care îmi umple viața de bucurie. Și multă, multă, multă muncă. Și dorința de a face lumea un loc mai bun, în primul rând prin contribuția personală.
Acest articol a apărut în numărul 225 al Revistei CARIERE.