Cum să devii credibil într-o prezentare
În acest articol vei afla:
1. De ce este importantă credibilitatea.
2. Cum poți să te poziționezi ca expert.
3. 3 strategii simple pentru a fi credibil.
De ce este importantă credibilitatea?
Credibilitatea acționează ca un filtru: dacă omul nu are ÎNCREDERE în tine, ca persoană, nu va avea încredere nici în ceea ce transmiți. Primul filtru este întotdeauna CINE spune, și apoi CUM și CE spune. De aceea este important ca, mai întâi, să devii credibil tu, ca persoană.
Cum poți să te poziționezi ca expert
Cea mai simplă modalitate de a fi perceput ca expert în domeniul tău este să educi piața. Noi am fost educați să credem că persoana cu cele mai multe cunoștințe este persoana care prezintă. Am fost educați în acest fel la școală. De fiecare dată când o anumită persoană ne educă pe un anumit domeniu, se declanșează percepția că acea persoană este expert în acel domeniu.
Citește și Abilitățile-cheie pentru un interviu de angajare
Acest lucru nu este neapărat adevărat, însă aceasta este percepția pe care o avem. A EDUCA este un verb mai puternic decât A VINDE. De aceea, concentreză-te mai întâi să îți educi piața și apoi să vinzi.
3 strategii pentru a fi peceput credibil
Te invit să descoperim și 3 metode simple pentru a fi credibil:
1. Testimoniale – Ceea ce spun alte persoane despre tine este o sursă de credibilitate. Folosește cuvintele clienților tăi!
2. Clienți cu nume puternic – Mulți dintre noi avem clienți care au un brand foarte puternic. Folosește sigla acestora într-o pagină în care afișezi portofoliul de clienți (cu acordul acestora, bineînteles).
3. Cifre exacte – 90% nu este foarte credibil. 97% este mai credibil. 97,3% este cel mai credibil. Atunci când folosești cifre exacte, oamenii consideră că ți-ai făcut temele și știi foarte bine despre ce vorbești.
Citește și Eşti un geniu neînţeles? Învaţă să vorbeşti în imagini
Acestea sunt 3 strategii simple pentru a-ți crește credibilitatea atunci când susții o prezentare. În cocluzie, este important de reținut ceea ce Brian Koslow, autor și antreprenor american, a spus: „Cu cât ești mai dispus să accepți responsabilitatea pentru acțiunile tale, cu atât vei avea mai multă credibilitate”.