9 elemente pentru a fi un manager eficient
Potrivit unui studiu recent, angajaţii aleg să părăsească un loc de muncă dintr-o companie în primul rând din cauza relaţiei cu managerul sau cu colegii. Oamenii demisionează din cauza altor oameni, nu a locului de muncă propriu-zis.
Din experienţa mea, singura constantă a tuturor managerilor foarte buni cu care am lucrat este că NICIODATĂ nu încetează să se dezvolte şi să înveţe. Unii dintre colegii mei s-au întors la Facultatea de Psihologie pentru a continua studiile de masterat, unii au urmat cursuri online, iar anumiţi directori de marketing citesc cărţi de psihologie pentru a-i înţelege mai bine pe oamenii lor. Unul dintre prietenii mei meditează şi practică în mod constant conştientizarea deplină (mindfulness) pentru a fi mai eficient în munca sa. Este adevărat, este irlandez. Sunt multe lucruri diferite pe care managerii le pot face pentru a creşte din punct de vedere profesional,
dar este important să ne uităm la sarcinile obligatorii pe care managerii eficienţi le îndeplinesc constant.
Managementul este o muncă de echipă. Un manager eficient îşi asumă responsabilitatea de a se fi asigurat că fiecare persoană din departamentul lui se descurcă bine şi că echipa va obţine rezultatele dorite. Pentru a fi un manager de succes, ai nevoie de un bagaj de cunoştinţe complet şi de un set de abilităţi bine dezvoltat. Cele mai întâlnite nouă trăsături şi activităţi manageriale includ comunicarea, leadership-ul, adaptabilitatea, relaţiile cu alţi oameni, dezvoltarea lor şi dezvoltarea personală, delegarea, echilibrul alimentar şi tonusul.
1. Comunicaţi
Un manager cu abilităţi de comunicare dezvoltate poate să vorbească la fel de bine cum poate să asculte. Sau invers, ştie mai ales când şi cum să asculte înainte să vorbească. Managerii care comunică eficient sunt capabili să proceseze informaţiile şi să le transmită clar înapoi către echipa lor. Managerii eficienţi pot să înţeleagă, să descifreze şi să le explice angajaţilor viziunea companiei, pentru a creşte productivitatea. În schimb, managerii ineficienţi vor pierde esenţialul din ce li se spune, nu vor conştientiza impactul asupra echipei sau nu vor reuşi să
discute mesajul cu angajaţii.
2. Conduceţi
Leadership-ul este un atribut crucial pe care mulţi manageri nu îl au, în ciuda faptului că este absolut necesar poziţiei ocupate. Promovarea angajaţilor care obţin cele mai bune rezultate este un lucru comun în companii, dar, deseori, cel care vinde cel mai mult nu va fi şi cel mai bun manager. Adevăraţii lideri inspiră încredere, oferă o direcţie şi sunt capabili să împartă responsabilităţile cu membrii echipei. Crează cadrul pentru un grad ridicat de engagement.
3. Adaptaţi-vă
Abilitatea de a se adapta este, de asemenea, un factor important care contribuie la eficienţa managerilor. Dacă un manager este capabil să se adapteze rapid unor circumstanţe neaşteptate, va fi capabil să se orienteze şi pentru a conduce echipa sa. Adaptabilitatea înseamnă şi că un manager poate să gândească creativ şi să găsească soluţii noi problemelor diverse.
4. Construiţi-vă relaţii
Managerii eficienţi ar trebui să se străduiască să-şi dezvolte relaţii personale de muncă cu echipa lor. Este mult mai probabil ca angajaţii să depăşească aşteptările atunci când au încredere în managerul lor. Atunci când un manager stabileşte o relaţie cu angajaţii, le oferă încredere şi îi face să se simtă apreciaţi. Angajaţii care se simt apreciaţi sunt mai doritori să lucreze…
Continuarea materialului o găsiți pe site-ul hrmanageronline.ro.