Cum să-i spui „Nu”, șefului
"Oamenii trebuie să își schimbe mentalitatea și sa nu mai fie de-acord cu orice", spune în Forbes, Susan Newman, psiholog și autoarea cărții The Book of No. "Spunând nu, te concentrezi asupra taskurilor și a planurilor tale. Spunând da, șeful tău se gândește că vei duce la îndeplinire acel task cu multă rigurozitate și la timp. Dacă nu, reputația ta va avea de suferit și nimeni nu va mai avea încredere în tine."
Înainte de a te avânta să iei un proiect, gândește-te mult și bine. Gândește-te la consecințe. Acceptând mai multe proiecte în același timp, pentru un junior este o șansă de a se afirma. "Când majoritatea dintre noi vrea să acumuleze cât mai multă experiență în carieră, începem prin a spune da la toate lucrurile care ni se cer, chiar dacă unele dintre ele au o legătură vagă cu descrierea postului", spune și Nanette Gartrell, profesor de psihiatrie.
Pe măsură ce trece timpul și ești un angajat foarte bun, pe atât de mult vei fi pus în situația de a spune NU, ceea ce nu va fi foarte confortabil nici pentru cei pe care i-ai obișnuit cu felul tău de a te implica în toate proiectele mai mult sau mai puțin importante.
Înainte de a spune nu, spune-i superiorului care îți sunt îndatoririle și roagă-l să își prioritizeze taskurile. Nu trebuie să dai un refuz brutal, ci trebuie să fii doar realist. Explicațiile tale trebuie să fie simple și să îi spui superiorului în ce alte proiecte mai ești implicat.
Spunând nu, încearcă să vii și în întâmpinarea managerului, oferindu-i o alternativă, indicând altă persoană care ar putea să rezolve taskurile respective. Iar când vrei să spui nu, cea mai bună soluție este să o faci în persoană și nu printr-un mail care poate fi prost interpretat.