12 lucruri pe care le fac oamenii de succes înainte de micul dejun
Studiul a fost realizat pe un eşalon de 20 de manageri executivi, potrivit siteului businessinsider.com. Iată ce fac aceștia în fiecare dimineață.
Se trezesc devreme
Oamenii de succes ştiu cât de preţios este timpul, astfel că, înainte de a merge la birou, unde ştiu că vor răspunde la nenumărate telefoane, vor avea întâlniri şi situaţii dificile de rezolvat, îşi acordă câteva ore numai pentru ei imediat cum se trezesc. De pildă, Indra Nooyi, CEO PepsiCo, se trezeşte la ora patru dimineaţa şi ajunge la birou la ora şapte dimineaţa. Bos Iger, CEO Disney, se trezeşte la ora patru şi jumătate, iar Jack Dorsey la ora cinci şi jumătate, special pentru a face jogging.
Exerciţii fizice
„Sunt oameni incredibil de ocupaţi”, spune Laura. „Dacă îşi fac timp pentru exerciţii fizice, înseamnă că sunt foarte importante pentru ei.” Înainte de a afirma că mersul la alergat dimineaţă îi poate întârzia, autoarea studiului susține că exerciţiile fizice înainte de micul dejun îi ajută să elimine stresul din timpul zilei, îi ajută la dietă şi le îmbunătăţeşte somnul în timpul nopţii.
Lucrează la cele mai importante proiecte
Odată ce se trezesc cu noaptea în cap, oamenii au timp să se ocupe de cele mai importante probleme pe care le au la job. Înainte să se trezească copiii, angajaţii, şefii etc. Autoarea cărţii chiar o dă ca exemplu pe Debbie Moysychyn, business strategist, care avea atât de multe probleme la birou încât a ajuns la concluzia că nu mai are timp de nimic. Astfel că a început să se gândească că ar fi o idee bună să se trezească foarte devreme.
Lucrează în proiecte personale
Scriu cărţi sau fac alte proiecte care nu au legătură cu slujba lor. În timpul zilei nici nu ar avea timp, iar seara sunt ocupaţi cu cina şi oricum sunt prea obosiţi să se ocupe de pasiuni. Profesoara de istorie Charlotte Walker i-a spus Laurei că între şase dimineaţa şi nouă dimineaţa scrie o carte despre politicile religioase din Africa de Vest. Foloseşte acest timp să se documenteze şi să scrie, apoi pleacă să-şi ţină cursurile la Universitatea din Chicago.
Petrec timp cu familia
Mulţi oameni de succes îşi petrec dimineţile cu familia. Citesc poveşti copiilor sau gătesc pentru micul dejun. Judi Rosenthal, consultant financiar din New York, spune că dacă nu e plecată în deplasare, atunci în mod sigur îşi petrece dimineaţa cu fiica ei. O ajută să se îmbrace, îi face patul şi, ocazional, lucrează împreună la mici proiecte artistice. Ea numeşte această perioadă a zilei cele mai preţioase 45 de minute.
Stau de vorbă cu partenerul de viaţă
Pentru unii e ca un fel de ritual să stea de vorbă la micul dejun cu partenerul de viaţă. Seara sunt obosiţi, prepară cina şi urmăresc programele tv. Astfel că au nevoie de momente de „libertate”. Mai mult decât atât, au timp pentru relaţii intime, spune Vanderkam, ceea ce ne face mai deştepţi şi ne consumă caloriile.
Discută la o cafea
Cine vrea să ajungă acasă pentru cină îşi fixează întâlniri şi dimineaţa. Plus că acest moment al zilei este mult mai disruptiv decât petrecerile de cocktail, spune Vanderkam. Christopher Colvin, avocat şi antreprenor din New York, a pornit un grup de networking la Ivy League de dimineaţă, pe care l-a botezat IvyLife. Colvin se trezeşte la cinci şi jumătate dimineaţa, plimbă câinele şi citeşte, iar în fiecare miercuri se duce la Ivy Life. „Sunt mai proaspăt şi mai creativ dimineaţa”, spune el.
Meditează
Personalităţile de tip A cer de la ceilalţi oameni atât cât cer şi de la ei. Astfel că le e foarte greu să se deconecteze de la to-do list-ul lor şi să-şi limpezească mintea. Înainte să iasă pe uşă, mulţi oameni meditează sau se roagă. Manisha Thakor, care a fondat MoneyZen Wealth Management, apelează la meditaţie când vrea să-şi limpezească mintea. Face două sesiuni de meditaţie pe zi, fiecare câte 20 de minute, iar prima are loc înainte de micul dejun.
Fac liste cu lucrurile pentru care sunt recunoscători
Exprimarea recunoştinţei este un mod foarte bun de a te concentra şi a obţine o perspectivă corectă asupra lucrurilor înainte de a te deplasa la birou. Să pui pe foaie numele oamenilor, locurilor şi oportunităţilor pentru care sunteţi recunoscători pot face o diferenţă consistentă. Wendy Kay, un manager general din industria farmaceutică, îşi exprimă astfel recunoştinţa şi înainte să ajungă la birou are o viziune clară pentru ea şi pentru oamenii cu care lucrează.
Planifică şi dezvoltă strategii
Să-ţi planifici ziua, săptămâna sau luna poate fi benefic pentru time managementul care te ţine în grafic. Dimineţile te pot ajuta să îţi prioritizezi traiectoria zilei, cel puţin aşa face profesoara Christine Galib, fost director de bancă. Ea se trezeşte în fiecare weekend la cinci şi jumătate dimineaţa, citeşte câteva versete din Biblie, face nişte exerciţii fizice, apoi pune pe foaie ce are de făcut în săptămâna următoare.
Verifică email-ul
Deşi mulţi time manageri spun să puneţi deoparte mailul pe cât mai mult timp posibil, mulţi oameni de succes îşi încep ziua verificând corespondenţa electronică. Îşi verifică inbox-ul apoi trimit câteva mailuri cât timp sunt în formă maximă. De exemplu, Gretchen Rubin, care a scris The Happiness Project, se trezeşte la ora şase dimineaţa, iar familia o oră mai târziu. Ora aceasta o foloseşte pentru email, reţele sociale şi îşi face programul zilei.
Citesc ştirile
Fie că citesc ziarul, verifică contul de Twitter sau intră pe bloguri direct de pe telefon, mulţi oameni şi-au făcut un ritual de acest tip înainte de micul dejun. Jeff Immelt, CEO al companiei General Electric, citeşte ziarul şi se uită la CNBC imediat cum se trezeşte. David Cush, CEO al Virgin America, ascultă ştirile sportive la radio şi pedalează pe bicicleta medicinală. Până când ajung la birou, deja sunt la curent cu ceea ce vor să afle în mod obişnuit.