10 lucruri pe care nu trebuie să le spui niciodată șefului
1. Poți să îmi scrii pe o foaie informațiile astea? Notarea informațiilor legate de un proiect este o bună modalitate de a păstra și verifica informațiile, însă sa nu îî ceri niciodată șefului să facă asta.
2. Tocmai mi-am rezervat bilete de avion pentru luna viitoare .Nu îți planifica vacanța înainte de a avea ok-ul șefului. E posibil ca superiorul tău să aibă nevoie de tine în perioada în care tu ai decis să îți iei liber.
3. Ups! Greșeala mea. Nu există nimic mai frustrant în cadrul unei companii decât un angajat care comite o eroare și nu îi dă prea mare importanță.
4. Nu pot să lucrez cu colegul de birou. O astfel de afirmație îl poate face pe manager să creadă că ești o persoană dificilă, ceea ce ar putea avea avea consecințe negative asupra evoluției viitoare a carierei tale.
5. Nu știu ce te-ai face fără mine. Nu uita că nimeni nu e indispensabil, nici măcar managerul unei companii.
6. Fă chestia asta sau îmi dau demisia. De fiecare dată când soliciți o zi liberă sau o mărire de salariu, nu da ultimatumuri. Amenințând că îți dai demisia dacă nu primești ceea ce vrei poate duce la stricarea relației cu superiorii. De asemenea, nu uita punctul 5.
7. Am o ofertă mai buna. Poți să îmi oferi aceleași condiții? Folosirea unei alte oferte ca monedă de șantaj pentru obținerea unei măriri salariale la locul de muncă actual nu este cea mai bună abordare. În majoritatea cazurilor, persoanele care apelează la această stratagemă au mari șanse de a fi concediate la o scurtă perioadă după ce au obținut acel bonus financiar.
8. Ce mare scofală. O astfel de afirmație arată o lipsă de respect. Dacă managerul tău este îngrijorat de anumite aspecte ale proiectelor pe care le derulați împreună, ar trebui ca și tu să arăți că te interesează cum decurg lucrurile.
9. Nu pot să fac lucrul acesta pentru că sunt ocupat cu alte treburi. Nu îi spune șefului că nu poți face un lucru pe care el ți-l solicită. Dacă ai altceva de făcut, incearcă să îi explici că proiectul la care lucrezi este mai important decât ceea ce îți cere șeful tău.
10. Asta nu e treaba mea.Să declari că nu vrei să faci un lucru pentru că nu este în ”job description-ul” tău e o bună metodă de a-ți pierde încrederea șefului. Job description-ul nu sunt complete, iar majoritatea persoanelor ajung să facă lucruri care nu sunt cuprinse în lista de responsabilități.