Românii nu mai vor să cumpere produsele companiilor neprietenoase cu mediul
Peste jumătate dintre consumatori ar plăti un preț mai mare pentru un produs, dacă ar ști că acesta poate fi reciclat aproape cu totul.
Responsabilitate individuală
Opt din zece români sunt de părere că acțiunile lor pot avea un impact pozitiv asupra mediului și societății conform respondenților unui studiu de specialitate. În timp ce existau deja pași în această direcție înainte de pandemie, 42% din cei intervievați spun că au observat o preocupare crescută față de mediu și în rândul prietenilor sau al familiei în ultimul an.
Schimbări în obiceiurile de consum și așteptările față de companii
45% dintre români spun că sustenabilitatea produselor și impactul asupra mediului le influențează mai mult deciziile de cumpărare față de anii trecuți. Peste jumătate ar plăti un preț mai mare pentru un produs mai durabil dacă ar ști că poate fi reciclat aproape cu totul. Mai mult, 49% ar plăti mai mult pentru un produs dacă achiziționează de la o companie responsabilă social și aproape doi din trei români ar recicla și repara produsele pe care le dețin.
Așteptări față de autorități
Două treimi din români sunt de părere că planurile de redresare economică trebuie să se concentreze pe accelerarea tranziției către o amprentă scăzută de carbon. 74% spun că vor să vadă mai multe reglementări din partea autorităților pentru susținerea sectoarelor de energie verde (eoliene offshore, de exemplu); 72% consideră că autoritățile ar trebui să impună condiții companiilor care primesc sprijin financiar, astfel încât acest sprijin să contribuie la atingerea obiectivelor privind schimbările climatice.
Alexandra Maier, Sustainability Manager ING Bank România: „Asistăm la o transformare în prioritățile consumatorului. Pe de o parte avem o conștientizare a responsabilității individuale, iar pe alta vedem și creșterea așteptărilor față de companii și autorități.”
*Datele mai sus menționate au fost extrase dintr-un studiu realizat de Ipsos pentru ING Bank pe un eșantion de 1.000 de persoane, în luna septembrie 2021.
Photo by Andre Hunter on Unsplash