Trenduri în bugetele de training
Dacă ne uităm la cifre și la valoarea investițiilor în training, vom remarca că acestea au scăzut brusc în 2010, după un an în care, deși erau bugetate diverse programe, acestea au fost amânate sau înghețate. Ce am observat atunci ca fiind preocuparea majoră a clienților noștri a fost optimizarea acestor planuri de training. Perioada de înghetare și de reducere a invesțiilor în dezvoltare a fost una în care specialiștii și managerii au găsit soluții extreme aplicate și practice pentru a investi doar în acele programe care aduc valoare măsurabilă organizației. Aceste concepte par a fi deja clișee, dar realitatea este că situația economică a pus mare presiune pe indicatorii de performanță, iar bugetul de training a fost primul tăiat – dacă nu existau argumente “hard” în susținerea necesității și respectiv a rezultatelor obținute.
Trendul pentru 2013 este unul ascendent, bugetele de training au fost suplimentate de majoritatea organizațiilor, cel puțin așa arată rezultatele ultimului sondaj Mercer. Aceasta este o evoluție firească din punctul nostru de vedere, nu atât datorită nevoilor de a crește nivelul de competență al angajaților, dar și datorită nivelului de motivare și implicare al oamenilor. Chiar dacă bugetele totale în cifre absolute sunt mai mici decât în 2007-2009, alocarea banilor este concentrată către segmentele de angajați cheie – management și specialiști vânzari sau suport. Decizia pe care se pare că au luat-o majoritatea companiilor este aceea de a investi mai mult în « talente » / Key People și mult mai puțin sau deloc – cu asumarea riscurilor aferente – în angajații care performează la limita așteptărilor sau care, din păcate, nu ocupă poziții cheie pentru business.
Articol preluat de pe www.tackinternational.com/ro.