Cum să scoatem ce-i mai bun din oameni
1. Angajează oameni mai buni decât tine și pune-i la treabă!
Fii curajos și angajează oameni mai buni decât tine; mai buni decât tine în diversele roluri de îndeplinit în departamentul pe care îl conduci. Poate să fie mult mai bun decât tine în vânzări sau în online marketing ori în fiscalitate… Tu știi ce roluri sunt de îndeplinit în departamentul tău și știi de ce oameni ai nevoie, așa că du-te și caută-i.
Iar dacă ai avut curajul și i-ai angajat, pune-i să dea tot ce pot! Este o „crimă” să ai oameni buni și să îi lași să se piardă printre hârtii sau proiecte neinteresante.
2. „Ține aproape” de key people.
Identifică cele mai bune talente și arată-le că îi apreciezi. Întâlnește-te regulat cu ei și fă în așa fel încât să înțeleagă că te interesează sincer lucruri legate de dezvoltarea lor, de viața lor profesională și personală. Arată-le întreaga ta apreciere, dar fii foarte clar în legătură cu ceea ce aștepți de la ei.
3. Obține-le angajamentul.
Cred că unul dintre rolurile cele mai importante ale unui manager este acela de a-i face pe oamenii lui să fie implicați și să-și asume responsabilitatea. Este job-ul nostru, ca manageri, să avem grijă ca ei să meargă în direcția în care merge compania, să îi înțeleagă viziunea și își aducă aportul la implinirea acesteia.
4. Cunoaște-le atuurile și folosește-le echilibrând echipele de proiecte în care îi implici.
Se lucrează din ce în ce mai mult pe proiecte și este nevoie, ca niciodată până acum, de cât mai multă creativitate. Dar pentru a lucra eficient împreună, este necesar să le știi atuurile, astfel încât să le îmbini armonios, iar ei să lucreze și să se implice la capacitate maximă.
5. Fii un „coach” pentru provocările lor personale.
Sunt din ce în ce mai multe victime corporatiste care muncesc fără plăcere în organizațiile din care fac parte și dau vina pe acea companie pentru toate lucrurile negative care se întâmplă în viata lor. Din păcate, aceștia uită că au de fiecare dată de ales. De aceea este nevoie să le fii aproape oamenilor tăi și să le oferi suportul pentru a-și îndeplini planurile pe termen lung. În fond și la urma urmei, lucrezi cu oameni care au visuri, speranțe și sentimente. Iar alegerile lor, conștient sau inconstient, pe acestea se bazează până la urmă…
6. Asigură-te că fiecare dintre ei știe răspunsul la urmatoarele întrebări:
- Care sunt trei lucruri pentru care este platit să le facă?
- Care sunt atuurile lui?
- Ce îl motivează și cum arată pentru el recompensa pe care și-o dorește?
Așadar, lasă-i pe ei să facă lucrurile la care se pricep cel mai bine, în loc să te preocupe ceea ce fac mai puțin bine. Cu siguranță este o metodă garantata care aduce rezultate atât în cifrele companiei, dar și în rândul moralului și entuziasmului angajaților.
Dana Burghel – Work–Life Balance Coach
Oblio Learning – authentically different