Cum să-i oferi feedback șefului tău fără să fii concediat
Liderii primesc din ce în ce mai puțin feedback cu cât urcă mai sus într-o organizație. Oferindu-i feedback șefului tău, îi faci un mare cadou. Totuși, pentru că probabil nu a mai primit mult feedback până în acel moment, există posibilitatea ca el să nu știe cum să reacționeze. Chiar și dacă nu reacționează (sau reacționează negativ), este mai bine să audă ce ai de spus și, cel mai probabil, va ajunge să aprecieze asta odată ce are timp să reflecteze.
Feedback-ul de la angajați este foarte important. Credeți că marile companii ca Facebook sau Google ar fi avut un succes atât de mare fără feedback din partea angajaților? Să-i oferi feedback șefului tău într-o manieră adecvată este benefic pentru amândoi.
Acestea sunt câteva lucruri pe care trebuie să le ții minte atunci când îi oferi feedback șefului tău:
Nu-l lua prin surprindere. Nu ai de unde să știi ce e în mintea lui în fiecare moment, deci să-l iei repede deoparte în pauză este o greșeală, deoarece nu vei reuși să-i obții toată atenția, iar asta poate duce la ignorarea lucrurilor de care ești îngrijorat. Cel mai bine este să-ți programezi timpul pentru o discuție de calitate.
Nu îi reproșa lucruri în public. În cazul unei reacții negative din partea șefului tău, oferă-i feedback doar atunci când este calm și are destul timp pentru a reflecta asupra problemelor respective. Dacă nu sunteți într-o sesiune formală de brainstorming, trebuie să-l susții mereu pe șeful tău în public.
Fii deschis și sincer. Este posibil ca șeful tău să-ți adreseze întrebări la care să nu fii pregătit să răspunzi de față cu toată echipa, i se poate întâmpla oricui. Unii dintre noi pot să treacă cu vederea, iar ații se vor simți foarte ofensați. În acest caz, vorbește cu el în privat și explică-i că te-a făcut să te simți inconfortabil. Menționarea impactului emoțional pe care l-a avut asupra ta este un lucru foarte important. Dacă te-a afectat și nu faci nimic legat de asta, va începe să-ți displacă șeful tău și, în timp, locul de muncă.
Vorbește despre problemă într-un context mai larg. Fă-o relevantă pentru ceea ce încearcă el să obțină (ex. cum să fie un lider eficient sau cum să crească moralul celor din birou,etc.). Fă-i cunoscut factorul “ mie ce-mi iese? ”, care interesează pe oricine. De exemplu, dacă problema este că șeful nu se comportă în mod corespunzător sau așa cum le cere angajaților să o facă, puteți spune ceva ca “ Știu că este important pentru dumneavoastră să fiți un model pentru noi, dar felul în care v-ați purtat în ultimul timp nu a fost conform cu ceea ce v-ați propus ”. Țineți minte, mereu să acționezi într-o manieră matură și profesionistă, indiferent ce te deranjează.
Mai mult pe blog-ul www.dorudima.ro.