CSR: strategie de business pe termen lung
Mai exact, „Better Tomorrow Plan” este un program cu indicatori anuali de performanţă şi este auditat permanent. În cadrul acestuia sunt dezvoltate iniţiative în domeniile: protecţia angajaţilor (politici de incluziune şi diversitate, sănătatea şi securitatea în muncă, dezvoltarea profesională etc.), dezvoltarea comunităţilor locale (sprijinirea iniţiativelor de comerţ echitabil, sprijinirea comunităţilor defavorizate etc.), protejarea mediului înconjurător (dezvoltarea unei reţele de furnizori sustenabili, reducerea amprentei de apă, de carbon şi reducerea deşeurilor organice şi nonorganice), etică, integritate în afaceri şi nutriţie. Rezultatele concrete obţinute, raportarea integrată (GRI) şi progresul asumat de către companie de la un an la altul au fost recunoscute prin numeroase distincţii internaţionale. De exemplu, 2014 este al X-lea an consecutiv în care Sodexo este în topul clasamentului Dow Jones Sustainability Index, primind distincţia Global Sustainability Industry Leader pentru sectorul său de activitate.
„Compania Sodexo a fost fondată plecând de la principiile de responsabilitate socială, mai ales datorită domeniului său activitate în care grija pentru calitatea vieţii angajaţilor a determinat crearea unei game impresionante de servicii”, spune Jean Istasse, CEO Sodexo.
În cadrul programului „Better Tomorrow Plan”, în domeniul social – de mare interes în România – s-au desfăşurat şi proiecte în colaborare cu „Stop Hunger”. Asociaţia „Stop Hunger” a fost înfiinţată în România în anul 2008, cu sprijinul companiei Sodexo, continuând eforturile de combatere a sărăciei şi a vulnerabilităţii sociale demarate la nivel mondial de angajaţii Sodexo din SUA în anul 1998. Asociaţia desfăşoară propriile programe de sprijin şi continuă să coordoneze resurse şi să-i convingă pe cât mai mulţi angajaţi şi companii să se implice în sprijinirea unor cauze sociale.
„Responsabilitatea socială a unei companii înseamnă mult mai mult decât implicarea în acţiunile caritabile şi reprezintă abordarea în mod coerent a tuturor aspectelor care ţin de amprenta unei companii în comunitatea unde activează. Tocmai de aceea, în cadrul companiei Sodexo, urmăm o strategie pe termen lung şi nu vizăm acţiuni punctuale," spune Jean Istasse, CEO Sodexo.
Deşi Asociaţia „Stop Hunger” este independentă, Sodexo este partenerul constant al acesteia, iar angajaţii companiei fac voluntariat în cadrul acţiunilor comune. În septembrie 2014, s-a desfăşurat o campanie pentru a convinge cât mai multe persoane să dăruiască un ghiozdan cu rechizite copiilor aflaţi în dificultate. În plus, echipa Sodexo a ajutat un grup de copii orfani pentru a fi pregătiţi emoţional pentru prima zi de şcoală. Voluntarii i-au însoţit pe aceştia la prima întâlnire cu viitorii colegi şi învăţători.
Un alt program realizat împreună cu „tStop Hunger” este Adoptă o Familie, prin intermediul căruia, de aproape trei ani, este încurajată crearea unei reţele de sprijin pentru copiii care sunt pe punctul de a abandona şcoala, aceştia primind o bursă lunară, mentoring şi consiliere pentru dezvoltarea unei cariere.
„Iniţiativele propuse în cadrul programelor locale răspund unor nevoi reale identificate de către angajaţii noştri, astfel încât, atunci când sunt implementate, se întâmplă ca foarte mulţi să aleagă să se implice, deoarece ştiu că aportul lor va aduce o schimbare”, spune Jean Istasse.
Global şi local
Programele de responsabilitate socială ale Sodexo sunt stabilite la nivel global sub forma unor obiective specifice privind dezvoltarea responsabilă şi sustenabilă a companiei. În funcţie de specificul fiecărei ţări, sunt dezvoltate împreună cu angajaţii iniţiative relevante la nivel local.
„Având în vedere practica şi rezultatele obţinute de Sodexo în cursul anilor, abordarea integrată a CSR reprezintă singurul mod pentru a crea un impact coerent. Activitatea CSR este direct legată de ADN-ul fiecărei companii şi trebuie să creeze direcţii strategice”, spune Jean Istasse, CEO Sodexo.