Angajatul dificil și polemicile cu managerul
Fiecare dintre noi adoptă strategii diferite pentru a-și surprinde șefii, însă mulți omit să se gândească și la ce nu ar trebui să facă. Iată câteva dintre ele:
1.Evită să spui că ceva este „imposibil” – este important să anunți șeful că nu poți realiza vreo activitate, dacă sarcina te depășește sau nu ai aptitudinile și competențele necesare, însă fii atent cum pui problema. Dacă spui pur și simplu că nu poți, vei fi considerat incompetent sau leneș.
2.Nu te comporta ca și când ai de gând să demizionezi – poate nu îţi face plăcere să vii la serviciu și nu este locul potrivit pentru tine, dar nu trebuie să dai cu piciorul relaţiilor de la job, mai ales dacă ai de gând să îl părăsești curând. Cu siguranță vei mai avea contacte cu actualul tău șef și nu vrei să fii ținut minte ca o persoană delăsătoare. Tu ești cel care construiește impresia celorlalți despre tine în proporție de 80%
3.Nu căuta nod în papură – chiar dacă nu totul funcționează ca pe roate la serviciu, nu trebuie să scoți mereu ochii tuturor cu lucrurile care nu funcționează. Cu siguranță toată lumea este conștientă de minusurile companiei și dacă cineva aduce aminte de ele va trezi permanent o stare de tensiune. Cel mai bine este să găsești soluții!
Lucruri care te fac un angajat dificil
1.Toată lumea din birou îți cunoaște problemele personale – una e să discutați în pauza de cafea, și alta e să-ți povestești tragediile și poveștile amoroase când lumea are treabă. Biroul este locul unde lucrezi, nu unde trăiești, așa că e bine să-ți ții rufele murdare acasă, acolo unde le este locul.
2. Nu accepți feedback din partea nimănui – aceşti oameni nu au capacitatea de a învăța și de a-și depăși slăbiciunile. Aceasta este una din cele mai puțin tolerate caracteristici de către angajatori. Incapacitatea de a accepta critica și sugestiile celorlalți îl va obosi și pe șeful tău, și în orice scenariu vei ieși necâștigătoare, dacă refuzi să pui în practică ce-ți spun ceilalți.
3. Task-urile suplimentare te indispun – nimănui nu-i place să fie cocoșat de treburi, dar reacția ta joacă un rol important în dedicarea față de companie. Mai ales în vremuri economice grele, managerii determină valoarea unui angajat prin evaluarea eticii sale. Dacă ești mereu deschisă la responsabilități suplimentare, efortul tău va fi apreciat (sau așa ar trebui). Dacă refuzi munca suplimentară, sau mârâi de fiecare dată, vei fi perceput ca o persoană căreia nu-i place jocul în echipă.
4. Te plângi departamentului de resurse umane despre colegi, șefi și munca grea pe care o faci – nimănui nu-i plac plângăcioșii. Departamentul de resurse umane intervine rar în politica interioară, așa că dacă ai probleme cu un anume coleg va trebui să te cerți cu el, nu cu altcineva.
5. Le știi pe toate, mai bine decât toți ceilalți – ideile bune sunt de apreciat, dar dacă în fiecare zi insiști să ai ultimul cuvânt, denigrând ideile celorlalți, riști să fii criticat dur și să fii bârfit pe la colțuri. Mai ales dacă subminezi eforturile managerilor, există șanse să nu supravietuiești prea mult la locul de muncă.
6. Ai face orice să ajungi în vârf – dacă succesul se află pe radarul tău atât de puternic încât poți trece ușor peste granițele etice, e clar că ești un angajat de coșmar. Oamenii care împrăștie bârfe fără motiv sau le fură ideile altora crează o atmosferă tensionată la birou, neprielnică muncii.
Ce este de făcut să nu ajungi „angajatul problemă”? Comunică eficient
Comunicarea înseamnă să îți definești clar responsabilitățile în raport cu angajatorul. Trebuie să știi ce se așteaptă de la postul tău și cum este văzută evoluția muncii tale. Este necesar ca punctul tău de vedere să fie auzit, să arăți ce eforturi faci și să fii ascultat pentru a-ți fi evaluate posibilitățile și limitele. Ai nevoie să fii stimulat în muncă, să ai obiective clar enunțate, proiecte concrete și chiar posibilitatea de a aspira la schimbări. Toate acestea reprezintă calitatea vieții tale la locul de muncă care se răsfrânge asupra întregii tale existențe. Dacă oferi și soliciți feedback, vei relaționa mai bine la locul de muncă.