3 tipuri de beneficii oferite de companii care te ajută enorm în carieră
Un venit îndestulător și posibilități de avansare în companie sunt doar doi dintre factorii care fac un job atractiv, însă beneficiile fac diferența dintre un angajator care are cu adevărat grijă de salariații săi și unul pentru care resursa umană nu contează. Beneficiile au început să cântărească în ultimii ani mai mult decât salariul, pentru că ele contribuie foarte mult și la dezvoltarea angajaților din toate punctele de vedere.
Deși majoritatea beneficiilor extra-salariale care se oferă la noi sunt bonurile de masă, telefon de serviciu, mașină de serviciu sau o asigurare privată de sănătate, tot mai mulți angajatori au început să ia în considerare și beneficii care să-l ajute pe angajat să se relaxeze, dar și să se dezvolte din punct de vedere profesional prin metode alternative. Iată câteva exemple de beneficii din care orice angajat ar avea de câștigat pe plan profesional.
-
Ateliere și cursuri care dezvoltă creativitatea
Creativitatea nu este utilă doar în domenii precum PR-ul, marketingul sau publicitatea, ci în orice domeniu de activitate. O persoană creativă găsește cu ușurință rezolvări la problemele cu care se confruntă și vine cu idei noi, care pot ajuta enorm la îmbunătățirea proceselor. Există o mulțime de activități care se pot organiza în companii și prin care angajații își pot cultiva creativitatea. Cele mai utile în acest sens sunt atelierele prin care angajații își descoperă și își încurajează latura artistică.
Astfel de cursuri foto sunt o idee excelentă, ușor de pus în practică și utile oricărei persoane – cu toții am vrea să facem fotografii deosebite în vacanță, și nu numai. Cursurile de fotografie se pot desfășura cu ușurință la sediul companiei și nu necesită foarte multe resurse. Ele îi scot din rutină pe angajați, îi învață să observe detalii la care nu au fost atenți în trecut sau să compună imagini care spun o poveste.
-
Încurajarea relaxării și sprijinirea unui stil de viață sănătos, beneficii foarte prețioase
Un alt tip de beneficiu tot mai popular și apreciat este cel care ține de relaxarea și sănătatea angajaților. Cursurile de nutriție, masajul de relaxare, fruit sau smoothie bars sunt doar câteva exemple de activități care pot fi organizate într-o companie și care îl ajută pe angajat să aibă o stare mentală mai bună.
Cu cât suntem mai relaxați și ne simțim mai bine, cu atât mai bine ne putem concentra, așa că și atingerea țelurilor profesionale este sprijinită prin astfel de programe de wellness. Tot mai multe persoane au început să fie interesate de un stil de viață sănătos, care să le ajute să-și atingă adevăratul potențial, așa că și companiile pot veni în ajutorul lor în acest sens.
-
Cursurile care îi ajută pe angajați să-și depășească una dintre cele mai mari frici
Frica de a vorbi în public se clasează pe primul lor în topul celor mai mari temeri ale oamenilor, depășind inclusiv teama de moarte. De multe ori, chiar și cei mai bine pregătiți profesioniști au temeri atunci când trebuie să susțină o prezentare în fața unui public mai numeros.
Cursurile de public speaking sunt de un real ajutor pentru angajați, mai ales pentru cei care aspiră la poziții de conducere. Ei au enorm de câștigat din punct de vedere profesional atunci când li se pune la dispoziție un astfel de atelier și au parte de îndrumarea care să-i ajute să-și depășească tracul. Este și motivul pentru care unele multinaționale au implementat deja programe în care managerii de departament învață arta vorbitului în public.
O mulțime de angajatori deja organizează activități și evenimente precum cele de mai sus și prin care le oferă angajaților un sprijin real în dezvoltarea lor profesională. Care crezi că este cea mai utilă pentru tine?
Sursa foto: Shutterstock