Experiențele și aspirațiile femeilor cu vârste cuprinse între 28 și 40 de ani privind dezvoltarea carierei
Mai precis, pentru a marca Ziua Internationala a Femeii, PwC a derulat un sondaj în rândul a peste 3.600 de femei care urmează o cariera profesionala (femei cu vârste cuprinse între 28 și 40 de ani) pentru a afla mai multe despre experiențele și aspirațiile lor privind dezvoltarea carierei. Respondentele din cadrul studiului sunt angajate care își desfășoară activitatea în 27 de industrii, în peste 60 de țări din întreaga lume.
Promovările, salariile și oportunitățile de dezvoltare
Aflăm astfel, printre altele, că din cele 41% femei care au fost promovate în ultimii doi ani, 63% au negociat pentru promovare. Și din cele 53% dintre femeile cărora li s-a acordat un proiect cu o vizibilitate ridicată în ultimii doi ani, 91% au negociat pentru aceste oportunități. ”Femeile, in mod convențional, nu sunt auto-promotori, deși atunci când iau atitudine, obțin rezultate. Sondajul arată că mai multe femei recunosc nevoia de a-și susține propriile opinii, iar mai mult de jumătate dintre ele urmăresc și negociază promovările, salariile și oportunitățile de dezvoltare în carieră, atât de importante pentru avansare”, a declarat Monica Biota, Partener, Servicii de Audit, PwC Romania.
Îndrumare și mentorat
”Este cu adevărat încurajator să observi că tot mai multe femei iau atitudine și își urmăresc în mod proactiv obiectivele de carieră. Organizațiile pot face multe pentru a sprijini femeile să avanseze și să ajungă pe poziții de conducere, de exemplu pot încuraja conversații mai deschise despre carieră, atenuând impactul oricăror prejudecăți la nivel subconștient în deciziile legate de progresul în carieră și stabilind, în mod explicit, criterii obiective și transparente conform cărora angajații sunt evaluați. Furnizarea, promovarea si sustinerea programelor, cum ar fi cele de indrumare si mentorat, ajuta si ele”, adaugă și Francesca Postolache, Partener, Servicii de Audit, PwC Romania.
Un număr mai mare de femei decât oricând în istorie
Pe larg vorbind, o realitate relevată de acest studiu este faptul că un număr mai mare de femei decât oricând în istorie își urmează, în mod activ, obiectivele de carieră. Dar, totodată, multe dintre ele își doresc o transparență mai mare la locul de muncă. Continuând cu cifrele, 82% dintre femeile participante la studiu sunt încrezatoare în capacitatea lor de a-și îndeplini aspirațiile de carieră și 73% caută în mod activ oportunități de avansare în carieră. Însă 42% sunt îngrijorate cu privire la impactul pe care întemeierea unei familii ar putea să-l aibă asupra carierei și 48% dintre proaspetele mame s-au simțit omise atunci când a fost vorba despre o promovare sau alocarea unui proiect special o dată întoarse la locul de muncă. De asemenea, 45% consideră că diversitatea poate fi o barieră în calea avansării în carieră și doar 51% dintre femei consideră că angajatorii lor iau măsuri pentru a îmbunătăți diversitatea de gen. 58% dintre femei consideră că o mai mare transparență la locul de muncă reprezintă un pas esențial pe care angajatorii ar trebui să-l facă.
Deși directorii generali recunosc importanța transparenței în ceea ce privește diversitatea și programele de incluziune pentru a construi încredere, mesajul nu este unul universal și suficient de puternic.
“Liderii ar trebui să se concentreze asupra creării unui mediu în care atât femeile, cât și bărbatii pot avea oportunități atractive de carieră și pot avea discuții deschise cu privire la ceea ce este necesar pentru a progresa. PwC s-a angajat să susțină diversitatea în toate formele ei, inclusiv în materie de gen, iar acest lucru s-a tradus în extinderea ponderii femeilor la nivel de partener și director”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner, PwC Romania.
Încă odată, ca o concluzie, potrivit sondajului, femeile din întreaga lume arată că sunt încrezatoare, ambițioase și își urmăresc în mod activ obiectivele de carieră, iar acest lucru este îmbucurător!