Revista CARIERE – premiul pentru media responsabilă
Evenimentul a adunat la un loc femei antreprenor din București și alte orașe din țară, antreprenori din diaspora, femei de carieră din cadrul companiilor multinaționale, lideri de opinie, bărbați de afaceri.
În prima parte s-a discutat despre contextul de business și tendințele actuale ale antreprenoriatului la nivel global, cu testimoniale ale unor femei antreprenor și cum au reușit în afaceri, dar și
prezentări ale unor antreprenori cu experiență, cum ar fi Marius Ghenea, Magda Bei.
Apoi s-au decernat premii de excelență pentru antreprenoriat feminin doamnelor Rucsandra Hurezeanu (Ivatherm), Mariana Velisarato (DentalMed), Rusanda Cojocaru (Bookletta), Lucia Costea (Secom), dar și pentru responsabilitate socială (Melania Medeleanu, co-fondatoare Magicamp) și media responsabilă (Revista CARIERE).
După decernarea trofeului, în speech-ul de mulțumire, am vorbit despre faptul că, de peste 20 de ani de când sunt jurnalist, îmi spun mereu că cel mai mare pericol în România nu este sărăcia, ci ignoranța. (Aproape) orice poate fi depășit dacă ești o persoană educată, pregătită, „branșată” la surse de informație care să te îmbogățească din punct de vedere emoțional, cultural, social. Accesul la informația de bună calitate va aduce mereu o viață mai bună. O persoană educată va deprinde din adolescență lecția independenței, a încrederii în propriile forțe, a responsabilității sociale, a voluntariatului, a succesului pe care și-l construiește singur, conform propriilor valori.
Cred foarte mult în „self-made people”, care au ajuns în poziții de top un doar conjunctural, în calitate de moștenitor al unei averi, ci doar cu o minte briliantă, o uriașă forță de muncă, o atitudine corectă față de muncă și viață, o motivație emoțională puternică, multă responsabilitate și respect pentru oameni și viață în general. Media responsabilă e un lux în ziua de azi, iar eu am avut privilegiul să fiu jurnalist pentru două branduri longevive, cu 22 de ani, respectiv 15 ani de existență pe piață. Primul este Revista Avantaje, al doilea este Revista CARIERE. Amândouă branduri solide, onorante și cu rezistență în timp, în condițiile în care orice publicație cu mai mult de 10 ani de existență pe piață înseamnă o performanță.
Am văzut „din interior” cum se construiește „people empowering” (greu spre imposibil să găsești un termen în limba română care să descrie atât de plasticul concept).
Uitându-ne înapoi, media de calitate au făcut progrese uriașe în ceea ce privește schimbarea de mentalitate în antreprenoriat feminin, educație, leadership, self-leadership. Prezentând publicului modele de valoare, care pot fi oricând repere incontestabile de dezvoltare personală.
Cred cu toată puterea că modelele corecte pot schimba atittudini și mentalități. Că pot produce transformări la nivel de conștiință personală, singurul factor declanșator de schimbare durabilă în lume. Și ce poate fi mai emoționant pe lumea asta decât să știi că ai schimbat destine? Că odată cu evoluția unui brand, ai tras după tine alții pentru care ai însemnat un „turning point”?