„Experiența pe care o oferi clienților tăi a devenit unicul avantaj competitiv astăzi”
Mai exact, cunoștințele economice pot fi aplicate cu succes în orice industrie şi în orice activitate. În plus, a avut o înclinație pentru partea de analiză şi interpretare a datelor: „M-a fascinat întotdeauna să găsesc motivul pentru care ceea ce s-a estimat ieri nu este ceea ce s-a realizat astăzi; este un domeniu în continuă schimbare, clientul de astăzi are așteptări diferite față de cel de mâine.”
Pentru că este un domeniu care îți aduce noi provocări zilnic şi te determină să te adaptezi constant la nou, să te reinventezi, ea a urmat cursurile Academiei de Studii Economice din Bucureşti, specializarea Marketing.
Urcarea în ierarhie
În anul 2009, s-a angajat în cadrul companiei Enel, în funcţia de Analist Servicii Clienţi – Operator Call-Center. Procesul de recrutare s-a desfăşurat în mai multe etape: a susţinut interviul iniţial cu o firmă de recrutare externă, apoi a fost invitată la o discuţie cu managerul departamentului Call Center Enel şi cu un specialist din cadrul departamentului HR. După cele două interviuri, a urmat o etapă inedită. A petrecut o zi alături de finaliştii celor două interviuri, timp în care a participat la jocuri de tip „role play” (simulări ale interacţiunii cu clienţii), activităţi de echipă, dar şi teste logice.
După aceste interviuri a fost angajată și a început activitatea în cadrul companiei Enel ca Operator Call Center şi, ulterior, Trainer. După mai bine de patru ani, a avansat pe poziţia de Customer Services Analyst, având ca principale responsabilităţi optimizarea proceselor, training şi asigurarea analizelor pentru proiectele dezvoltate la nivelul direcţiei de Customer Service. După aproximativ doi ani, a preluat coordonarea departamentului Back Office din cadrul Direcţiei Operaţiuni Clienţi.
Provocările jobului
Una dintre provocările cele mai mari pentru ea a fost noua responsabilitate în cadrul departamentului Back Office. A preluat coordonarea echipei de Back Office în septembrie 2016, iar în noul rol a fost expusă unor situaţii complexe, după cum își amintește. De exemplu, la momentul preluării departamentului, acesta era format dintr-o echipă mixtă, atât echipa internă, cât şi o echipă externă, care urma să preia o parte din activitate. Astfel, pe lângă gestionarea propriilor activităţi, a fost necesar să coordoneze întreaga echipă şi să creeze un mediu de lucru care să încurajeze performanţa, ţinând cont în acelaşi timp de specificul fiecărui membru al echipei. „Prima perioadă a ridicat multe provocări, volumul de muncă în cadrul departamentului fiind foarte mare, iar recrutarea destul de dificilă”, spune Anamaria Marin.
“Cred că este important să ai repere în viaţă, căci te ajută să faci proiecţii pentru viitor şi să îţi stabileşti obiective. Este cu atât mai relevant în plan profesional, căci te inspiră şi te motivează. Un model pentru mine este chiar colega mea, Daniela Croitoru, Customer Care Manager în cadrul Enel. Este persoana care mi-a demonstrat că oamenii performanţi evoluează împreună cu echipa pe drumul către atingerea obiectivelor dorite şi creează cadrul pentru o creştere durabilă, atât a oamenilor, cât şi a rezultatelor.
Nu cred că se poate realiza un echilibru perfect între viaţa personală şi cea profesională. Personal, încerc să mă gândesc atât la cerinţele de la locul de muncă, cât şi la responsabilităţile din viaţa personală, astfel încât să înclin balanţa în favoarea uneia, dar fără a neglija cealaltă parte. Mă străduiesc să stabilesc un set de reguli prin care încerc să delimitez jobul de celelalte aspecte ale vieţii. Petrec timp liber cu prietenii şi familia şi mă orientez către activităţi care îmi oferă împlinire şi plăcere: călătorii, descoperirea unor locuri noi, activităţi sportive”, adaugă Anamaria Marin.
Articol preluat din numărul 245/martie 2018 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.