Team Coaching. Ingredientul secret care dezvoltă echipa în New Work
„Adaptează-te sau mori!”. Acesta este mediul cu care se confruntă organizațiile în zilele noastre. Adaptarea deschide necesitatea unei structuri și a unei mentalități flexibile, agile, orientate spre echipă. New Work aduce exact acest lucru. Schimbarea către convergență și integrare, abordare emergentă, dinamică, originalitate, co-creație și o gândire de tip „da și”. New Work înseamnă valorificarea puterii digitalizării și a automatizării pentru a susține angajații și pentru a crea un loc de muncă centrat pe angajat prin concentrarea pe flexibilitate, dezvoltare continuă, munca din pasiune și includerea în decizii.
Ipotezele de bază ale New Work:
- Împuternicește angajații să facă sarcini pe care doresc cu adevărat să le facă.
- Munca ar trebui să fie inspirațională.
- Tehnologia ar trebui să lucreze pentru oameni. Prioritizarea comunității.
- Faceți munca despre diversitate.
Principalele beneficii ale New Work definite de un studiu realizat de kununu folosind date de la Forbes și MetLife includ:
- 83% Decizii mai bune – deoarece promovează diversitatea și includerea tuturor perspectivelor
- 58% Creșterea loialității – angajații sunt mai fericiți și mai mulțumiți de munca pe care o fac, ceea ce are un impact asupra loialității, retenției și motivației
- 20% Productivitate mai bună – apreciere și însușirea sarcinilor
S-ar putea considera că aceste beneficii nu pot fi valabile în contextul global actual, deoarece pandemia a adus schimbări substanțiale.
Iată cum pot fi folosite provocările actuale transformate în contextul New Work în beneficiul organizațiilor și, mai mult decât atât, cum coaching-ul de echipă reprezintă ingredientul secret pentru a face ca aceste schimbări să susțină transformarea pe termen lung.
Amestec multicultural în cadrul echipelor
Studiul PWC privind gestionarea forței de muncă a viitorului a observat că generația Millennials se așteaptă ca mobilitatea la locul de muncă să fie ne-negociabila și doresc să aibă ocazia de a experimenta cu stagii în străinătate – 80% ar dori să lucreze în străinătate, iar 70% se așteaptă să folosească alte limbi străine pe parcursul carierei.
În plus, dacă ne uităm la migrația constantă a populației mondiale, împreună cu externalizarea taskurilor în străinătate, echipele trec acum la o definiție nouă și îmbunătățită. Acestea nu sunt formate doar din cei care se află împreună la birou, ci și din cei care se află în alte țări, cu obiceiuri, presupuneri culturale și așteptări diferite.
Acest amestec are un potențial de conflict, deoarece neînțelegerile într-un mediu încărcat cultural pot crea un nivel ridicat de perturbare organizațională.
Aici intră în joc puterea unui team coach. Un team coach extern sau intern, care poate reuni echipa, poate crea un spațiu pentru a explora valorile ei și diferențele culturale, dar și pentru a o sprijini în procesul de transformare a acestora în puncte forte. Studiul McKinsey a constatat că întreprinderile plasate în primele 25 de procente în ceea ce privește diversitatea etnică și rasială prezintă o probabilitate cu 35% mai mare de a avea randamente financiare mai bune în comparație cu media națională a industriei lor. Aceasta este puterea echipelor multiculturale, care poate fi valorificată prin coaching-ul de echipă.
Viitorul se bazează pe munca la distanță
Cu fiecare nouă generație, ipotezele din jurul vieții profesionale sunt puse la îndoială. Millennials au spus clar că nu își vor petrece întreaga carieră în interiorul unei singure organizații. Generația Z vede un viitor în care munca la distanță este un dat.
Mai mult decât atât, 45% din Generația Z ar da 10% sau mai mult din salariul lor pentru a lucra de oriunde.
Gestionarea unei echipe localizate la distanță este o mare provocare cu care organizațiile s-au confruntat în timpul pandemiei și care va continua să persiste, deoarece angajații sunt acum reticenți în a se întoarce cu normă întreagă la birou, ceea ce adaugă o presiune suplimentară asupra interacțiunilor și asupra creșterii interconexiunii dintre echipe.
De exemplu, membrii unei echipe cu care am lucrat în ultimul an nu s-au întâlnit niciodată împreună în aceeași cameră, chiar dacă toți locuiesc în același oraș. Au fost recrutați și au trecut printr-un proces de onboarding online, toate interacțiunile s-au îndreptat către subiecte strict profesionale, nu au avut nicio șansă de a se conecta. Intervenția mea de coaching de echipă a avut ca scop să le permită să descopere mai multe despre identitatea fiecăruia și cum pot crea un plan pentru ei înșiși pentru a menține interacțiunea umană. Beneficiile acestui lucru au fost vizibile în lunile următoare, iar performanța echipei a generat un impact pozitiv asupra rezultatelor financiare ale companiei. Prin ascultarea nevoilor echipei și crearea unui proces de ascultare și implicare activă, membrii echipei se simt apreciați, având un impact substanțial asupra loialității și retenției.
Co-crearea stă la baza New Work-ului în locul competiției
Unul dintre elementele paradigmei New Work este co-crearea, împărțirea spațiului de inovare în beneficiul tuturor. Potrivit unui sondaj recent al ClearCompany, aproape 40% dintre angajați consideră că oamenii din propria organizație nu colaborează suficient. Este timpul să învățați arta co-creării eficiente. Co-crearea permite echipei să se bazeze pe punctele forte ale fiecăruia și să își echilibreze punctele slabe pentru a realiza un produs emblematic. Atunci când co-creezi, lucrezi umăr la umăr cu membrii echipei tale, examinând perspectivele celorlalți și perfecționând procesul pentru a crea o soluție dinamică.
Această atmosferă trebuie să fie generată pe un sentiment de siguranță psihologică, de semnificație, de impact și de fiabilitate. Toate aceste elemente au fost identificate și de Google prin intermediul proiectului Aristotel, care a analizat de ce au nevoie echipele pentru a performa și inova.
Toate aceste elemente reprezintă fundamentul unui proces de coaching de echipă. Mai mult decât atât, un proces de coaching de echipă se concentrează pe a permite membrilor să își păstreze proprietatea și controlul asupra rezultatelor și generează un set personalizat de pași, adaptați la nevoile și obiectivele acesteia, consolidând în același timp echipa.
Coachingul de echipă poate fi facilitat prin intermediul unui coach de echipă extern (de preferință un coach certificat de o asociație de coaching recunoscută internațional) sau prin intermediul managerului-coach. Un manager-coach este varianta îmbunătățită de middle-management pentru că are cunoștințe interne despre organizație și este format și certificat ca team coach.
Organizațiile au nevoie ca echipele să performeze și să se dezvolte pe o bază solidă și să fie suficient de agile pentru a rezista schimbărilor de mediu care vor urma. Ingredientul secret în acest sens este crearea unui spațiu în care echipa să se sudeze. Ei bine, coachingul de echipă este catalizatorul.
Cristina Mühl, PCC Country Director Solutions Academy, Team Coach și membră a Board-ului International Coaching Federation in Germania. Expertiza Cristinei se bazează pe mai mult de 15 ani în mediul de business, implicată în proiecte internaționale precum consultanță, audit, compliance și îmbunătățire a proceselor. În calitate de lider în domeniul coaching-ului, Cristina a lucrat cu persoane și echipe pentru a le îmbunătăți abilitățile și a le sprijini în atingerea obiectivelor lor. În plus, prin programele de coaching pe care le derulează, au fost acreditați mai mult de 1.000 de coachi în ultimii 2 ani.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 273
Pentru abonare, click aici