Succesul unei afaceri depinde și de impactul pe care îl are în comunitate
Conduce un business cu peste 5.000 de angajați și 87 de restaurante în 27 de orașe. A preluat conducerea companiei la mijlocul anului trecut, în plină pandemie. Și-a dorit să se întoarcă în România pentru asta – din 2018 era director general al operațiunilor din Malta – și să dezvolte businessul. Ceea ce a și făcut: a deschis noi unități, a creat noi locuri de muncă, acordând o atenție deosebită respectării cu strictețe a tuturor măsurilor de siguranță. Consideră însă că solidaritatea a fost cea mai mare realizare a anului trecut, cea din interiorul echipei, dar și cea de dincolo de ușile companiei, din fiecare comunitate în care activeză.
Zilele trecute, Paul Drăgan, Director General McDonald’s în România, a acordat un interviu Revistei CARIERE, în care a vorbit despre solidaritate și responsabilitate socială, dar și despre efortul extraordinar al echipei sale, una obligată să se adapteze și reinventeze aproape peste noapte.
Dacă ar fi să definești, ca lider, ca profesionist, ca om, în trei cuvinte anul 2020, care ar fi acestea?
Adaptare, perseverență, siguranță.
Dar 2021?
Continuitate, agilitate și creștere.
Care vor fi temele predilecte ce te vor preocupa în 2021, ca om, ca lider, ca profesionist? De ce?
Vom rămâne și în acest an aproape de comunitate și vom continua să oferim sprijin celor din jurul nostru de fiecare dată când vom avea ocazia, la fel cum am făcut-o și în 2020. Așadar, grija față de comunitățile din care facem parte rămâne o zonă în care ne vom concentra eforturile și pe care vom construi pe cât de mult posibil. La McDonald’s, am fost mereu de părere că echipa este mai puternică decât suma indivizilor, de aceea avem grijă să întindem o mână de ajutor de fiecare dată când putem.
Anul trecut, am susținut Fundația pentru Copii Ronald McDonald în campania de strângere de fonduri pentru construcția celei de a treia Case Ronald din România, care va fi ridicată în curtea Spitalului Sf. Maria din Iași. Peste 1,6 milioane de lei am reușit să strângem în săptămâna dedicată campaniei, suma obținută din donațiile clienților și ale partenerilor noștri. Casa Ronald McDonald este un proiect unic în zona Moldovei, care va oferi anual cazare pentru 1.000 de părinți din toată regiunea, pe durata spitalizării copiilor lor. Casa Ronald McDonald de la Iași va avea 19 camere, un loc comun de joacă, bucătărie, living și alte spații în care familiile vor putea socializa, se vor putea conecta, vor beneficia de suport și consiliere pe toată perioada spitalizării copiilor lor. În Casă părinții se vor putea odihni, vor primi o masă caldă, vor putea găti pentru ei și pentru copii, alături de alte familii, prieteni sau voluntari.
În plus, anul acesta vom iniția mai multe acțiuni comunitare și de protejare a mediului înconjurător. Cred cu tărie că a venit momentul în care companiile și oamenii care le conduc să fie mai conștienți de impactul pe care businessul îl are în comunitate și să ia măsuri pentru un viitor cât mai sustenabil și confortabil pentru cei ce vor veni după noi.
O altă preocupare va rămâne pentru mine să îmi susțin echipa și să fiu alături de colegii noștri, care au fost în linia întâi în toată această perioadă. Îmi doresc ca toți colegii mei de la McDonald’s să simtă că sunt apreciați și încurajați să își construiască o carieră, să se susțină unii pe alții și să se dezvolte atât personal, cât și profesional prin intermediul programelor de traininguri și de dezvoltare pe care le punem la dispoziția întregii echipe de peste 5.000 de angajați.
Dar cele mai mari temeri? Ce vei face să le depășești?
Principala mea grijă din acest an rămâne cea a siguranței echipei și a clienților. Mă voi asigura că la McDonald’s respectăm cu aceeași seriozitate ca până acum toate măsurile de siguranță anti Covid-19 și că vom face tot ce ține de noi, echipa de management a companiei, pentru a ne informa corect angajații și a-i încuraja să ia cele mai potrivite decizii referitoare la combaterea răspândirii virusului.
Care e cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o în 2020 și care te ajută acum să spui: eu sunt un om/lider mai bun, 2021 va fi un an mai bun?
Cea mai importantă lecție din 2020 este cea a solidarității. În lupta împotriva Covid-19, companiile, autoritățile statului și cetățenii au reușit să se unească rapid și să colaboreze pentru a oferi imediat ajutor celor în nevoie. A fost anul în care am învățat să fim mai buni și mai îngăduitori unii cu alții și anul în care am devenit mai încrezători că împreună putem trece peste orice provocare.
Profit de ocazie să felicit încă o dată echipa McDonald’s pentru solidaritatea de care a dat dovadă într-o perioadă extrem de incertă, caracterizată de impredictibilitate și necunoscut, dar la care s-a adaptat, dovedind încă o dată că sistemul operațional McDonald’s este unul solid, ce poate face față schimbărilor.
Cum te-a transformat această criză? De unde ai plecat? Ce ai realizat deja? Unde ți-ai propus să ajungi?
Am preluat conducerea businessului McDonald’s în mijlocul anului, în plină pandemie și am continuat să implementăm toate măsurile de siguranță necesare. Miam dorit să mă întorc în România și să dezvolt businessul de aici și mă bucur că am ocazia să fac asta alături de o echipă solidă și profesionistă.
Probabil cea mai mare satisfacție de anul trecut vine din faptul că, într-un context extrem de dificil pentru întreaga industrie, am găsit resursele necesare pentru a fi aproape de comunitate, pentru a deschide restaurante noi și a crea noi locuri de muncă, și a inspira încredere tuturor angajaților noștri prin creșteri salariale de 20% pentru colegii din restaurante.
Tot anul trecut, am inaugurat trei noi restaurante în țară și am investit peste 1,8 milioane de euro în remodelarea a opt restaurante în care am introdus sistemul nostru digital care le permite clienților să comande produsele preferate rapid și ușor, în siguranță, la kioskuri. Și, rămânând în teritoriul digitalizării, am continuat să atragem noi utilizatori ai aplicației de mobil, unul din principalii acceleratori de dezvoltare pentru noi, care le oferă consumatorilor noștri oferte personalizate și prețuri speciale la produsele preferate, aplicație pe care o vom dezvolta și în acest an și pe care o pregătim pentru a integra noi funcționalități.
Principalele realizări de anul trecut stau așadar, în echipa mai încrezătoare și mai dedicată ca niciodată, extinderea capacităților digitale și un business consolidat, lider pe piața restaurantelor cu servire rapidă. Nu ne rămâne decât să construim mai departe pe această fundație foarte solidă.
Care au fost cele mai importante valori care te-au ajutat în 2020 și pe care te bazezi și acum pentru a merge mai departe? Ne bazăm pe agilitate, încrederea în echipă și perseverență. Am rămas aproape de comunitate și colaborăm, ne încurajăm și împărțim în echipă fiecare moment. De asemenea, am rămas la fel de responsabili în ceea ce privește siguranța și am păstrat standardele cu care ne-am obișnuit clienții, chiar dacă am fost nevoiți să ne adaptăm din punct de vedere operațional la noua realitate.
Care sunt prioritățile tale pentru 2021? (ca lider, ca profesionist, ca om)
Oamenii vor fi mereu principala mea prioritate. Mi-am propus, încă de la preluarea businessului, să fiu foarte atent la dorințele și nevoile lor și să fac tot posibilul pentru a le oferi un loc de muncă la care simt că pot veni în siguranță, într-o companie care le oferă șanse reale de avansare în carieră, încurajați de manageri care îi susțin, și traininguri periodice de dezvoltare.
În 2021 continuăm să investim în extinderea rețelei de restaurante, în serviciul McDelivery și digitalizarea restaurantelor. Ne dorim să ajungem în orașe în care momentan nu suntem prezenți, să le oferim clienților posibilitatea de a comanda mai ușor produsele preferate prin implementarea sistemului digital în cât mai multe restaurante și, de asemenea, dorim să extindem zonele de acoperire ale serviciului McDelivery. Construim și pe atragerea de noi clienți și retenția celor existenți prin oferte personalizate pentru fiecare în parte și surprize pe care le pot găsi în aplicația McDonald’s.
Ce te face să vibrezi când spui 2021?
Gândul că am lângă mine o echipă puternică, alături de care simt că pot construi mai departe, care îmi va fi alături în dezvoltarea businessului și căreia îi voi acorda mereu atenție deosebită. Am încredere că vom începe cât mai curând să intrăm pe un trend ascendent în ceea ce privește evoluția situației economice din țară, că investițiile din mediul privat vor crește și ele odată cu restabilirea unui nou ritm de viață și că nu sunt departe vremurile în care vom putea fi din nou cu toții împreună în siguranță.
foto: PAUL DRĂGAN, Director General McDonald’s în România
Acest articol este preluat din ediția nr. 270 a Revistei CARIERE
Pentru abonare, click aici