Robin Sharma: Nu toti liderii sunt la fel!
Dupa cum am mai aratat, in cursul seminariilor mele de leadership, subliniez intotdeauna ca, pentru ca o companie sa realizeze performante, fiecare membru al echipei trebuie sa se considere un lider.
Cele mai bune companii din lume formeaza lideri si dezvolta potentialul de leadership al tuturor angajatilor, mai rapid decat o fac concurentii lor. Aceasta reprezinta principala lor prioritate. Si o fac rapid. Am mai spus acest lucru, dar merita repetat.
Nu spun insa ca fiecare angajat trebuie sa conduca firma. Ar fi un lucru fara sens. Fiecare este un lider, dar nu fac totii acelasi lucru. Iata o metafora care va ilustra aceasta distinctie.
Imi place grupul U2. Bono este solistul. Larry Mullen Jr. Este percutionistul. Ar fi un haos daca Larry ar incerca sa fie solist, iar Bono s-ar zapaci si ar incepe sa bata la tobe. Sau imaginati-va ca impresarul ar crede ca poate sa-l inlocuiasca pe Bono pentru o seara si ar iesi sa cante pe scena, in timp ce Bono ar ramane in cabina. Nu ar merge deloc.
Trebuie sa iti cunosti bine rolul. Fiecare trebuie sa se comporte ca un lider – indiferent ce anume are de facut. Fiecare trebuie sa demonstreze calitati de leadership, indiferent de functia sa. Aceasta inseamna ca toti trebuie sa-si asume raspunderea, pentru rezultatele care sunt obtinute.
Fiecare trebuie sa contribuie la crearea culturii organizationale. Cu totii trebuie sa fie pozitivi si inspirati. Cu totii trebuie sa se preocupe de satisfactia clientilor si de protejarea marcii respective. Fiecare este un lider. Dar nu toti au aceleasi lucruri de facut.