Prin ce se deosebește un manager din Franța de unul din Suedia? Totodată, care sunt competențele cheie ale antreprenorilor de succes
Orientarea către rezultate, tendința de a își asuma riscuri, impactul propriilor acțiuni, controlul intern și abilitatea de a munci în echipă sunt principalele elemente care caracterizează antreprenorii de succes din domeniul energiei durabile, potrivit unui raport realizat de EIT InnoEnergy.
Analiza a relevat faptul că nu există diferențe semnificative între scorurile obținute de antreprenorii de sex masculin și feminin din domeniul energiei durabile.
În cadrul studiului, femeile au obținut un punctaj mai mare decât bărbații în ceea ce privește abilitățile de lidership transformațional. Cu toate acestea, femeile sunt mai puțin încrezătoare decât omologii lor de sex masculin atunci când se auto-evaluează privind propria eficiență antreprenorială.
De asemenea, femeile au fost mai sigure pe ele decât bărbații în ceea ce privește abilitățile lor de management, dar mai puțin încrezătoare privind cunoștințele din domeniul financiar.
„Pentru antreprenori și startup-uri, a avea echipa potrivită în jurul tău, cu o dinamică potrivită, reprezintă elementul care poate duce o companie spre succes sau spre eșec. Datele pe care le-am colectat ne permit să împărtășim câteva idei fascinante despre caracteristicile unui antreprenor de succes în Europa. Sunt încântată să spun că nu există diferențe semnificative între bărbați și femei sau între țările în care își desfășoară activitatea antreprenorii din Europa”, a spus Elena Bou, directorul EIT InnoEnergy Innovation, cu ocazia lansării raportului.
Rolul culturii unei țări în succesul antreprenorial
Studiul a luat în considerare diferențele care există între antreprenorii ce provin din nouă țări: Spania, Portugalia, Olanda, Belgia, Luxemburg, Franța, Germania, Suedia și Finlanda.
Analiza la nivel regional a relevat că antreprenorii iberici prezintă cea mai înaltă orientare către rezultate / motivare din toate regiunile. Au profiluri bine echilibrate, fără aspecte negative majore.
În același timp, antreprenorii francezi au stiluri de conducere bine echilibrate, dar nu par la fel de încrezători ca omologii lor în abilități de management, inovație, marketing, asumare de riscuri și finanțare (autoeficiență antreprenorială).
Potrivit studiului, antreprenorii germani prezintă cel mai înalt nivel de coerență între competențe. Astfel, aceștia nu au obținut scoruri sub sau deasupra celor ale omologilor lor la nicio categorie, profilurile lor tinzând să fie foarte echilibrate.
Antreprenorii din Benelux au prezentat o tendință ridicată de asumare a riscurilor, dar au obținut un nivel scăzut privind abilitățile de lidership transformațional, a mai relevat studiul.
De asemenea, cercetarea a demonstrat că antreprenorii din Scandinavia excelează atât la toleranța la ambiguitate, cât și în ceea ce privește tendința de a-și asuma riscuri.
Studiul EIT InnoEnergy a fost a realizat pe baza a 800 de profiluri de antreprenori prezenți la un eveniment.