www.mercerhr.com
Transformarea vizeaza deplasarea functiei de HR din sfera administrativa in cea consultativa. Cea mai mare parte dintre companiile care au raspuns invitatiei de a participa la acest studiu, au mentionat ca exista doua motive principale de transformare: nevoia de a face din HR o functie strategica (59% dintre firme) si nevoia de a cupla resursele umane la obiectivele firmei (53%).
Studiul releva existenta unui mare ecart intre perceptia pe care o au profesionistii in resurse umane despre ei insisi si maniera in care cred ca sunt perceputi in cadrul companiei. Potrivit studiului, cei mai multi HR se cred experti in administratie, parteneri strategici sau avocati ai angajatilor (ombusdman des employees). Pe langa punctele lor forte – competente interpersonale, lucru in echipa sau expertiza functionala, un HR trebuie sa-si amelioreze unele competente, cum ar fi o intelegere aprofundata a mediului de afaceri, leadership-ul, experienta multifunctionala si competentele financiare, pentru a deveni un partener strategic eficient.
Tehnologia a fost mentionata ca principalul obstacol in calea intaririi viitorului rol al resurselor umane. Doar 20% dintre companiile cuprinse in acest studiu s-au declarat satisfacute de capacitatea propriei tehnologii de a evalua randamentul investitiilor in capital uman.
Dezideratele specialistilor in resurse umane sunt legate de reducerea timpului pe care il aloca sarcinilor administrative si de sporirea celui acordat stabilirii parteneriatelor strategice.