Un angajator de top își respectă promisiunile
Certificările consecutive Top Employer sunt o confirmare a faptului că mediul de lucru din companie oferă siguranță, este propice dezvoltării, iar atmosfera de lucru este prietenoasă și apreciată de către angajați”, susține Luiza Müller, HR Director Orange Romania.
Ea mai spune că această certificare recunoaște în primul rând munca și consecvența echipei de resurse umane în definirea unor procese și politici relevante, dar și ale managerilor din organizație, care fac ca aceste procese și politici să producă rezultatele dorite. Zilnic, misiunea lor este de a crea condițiile adecvate pentru ca angajații să își dezvolte potențialul și să devină cea mai bună versiune a lor. În fapt, nouă capitole au făcut obiectul certificării din acest an:
- strategia talentelor;
- planificarea forței de muncă;
- integrarea noilor angajaţi;
- programele de învățare şi dezvoltare;
- managementul performanţei;
- dezvoltarea leadershipului;
- managementul carierei şi al succesiunii;
- politica de compensaţii și beneficii;
- cultura organizațională.
INTEGRAREA ÎN COMPANIE
Astfel, orice tânăr care își începe cariera în cadrul Orange beneficiază de un program de consiliere în carieră, care poate ajuta pe orice angajat să își formeze o imagine clară asupra valorilor, intereselor, aptitudinilor și abilităților proprii. „Știm că începuturile vin cu noi provocări, prin urmare încercăm să oferim noilor colegi întregul nostru sprijin pentru o acomodare cât mai ușoară în companie”, spune Luiza Müller.
Ea își amintește cu claritate prima zi de lucru în Orange: „Emoțiile au fost mari, aș putea spune pe măsura ambițiilor mele profesionale. De atunci, au trecut 20 de ani plini de provocări, o adevărată aventură”.
Pentru noii angajați (3.300 de angajați activi în cadrul Orange Romania, la finalul anului 2017), în primele zile petrecute în companie, există un program de integrare, prin care ei află mai multe despre brand și valorile Orange, despre modul în care se comunică și se lucrează împreună, despre programele de dezvoltare și perfomanță, dar și despre beneficiile pe care le pot accesa.
În acest sens, compania a realizat intern chiar un minisite de onboarding dedicat acestor noi angajați, unde ei pot consulta informații esențiale, de la aspecte administrative privind asigurările medicale, tichetele de masă sau obținerea de adeverințe, până la informații legate de beneficiile lor pentru relaxare și socializare.
Pentru cei care sunt interesați să își dezvolte noi competențe, să afle mai multe detalii despre alte domenii de business, să se pregătească pentru un alt rol sau să descopere dacă acel job e așa cum își imaginează, există programul de internship. De asemenea, pentru cei care își doresc o nouă provocare și sunt deschiși să experimenteze o nouă cultură, un nou mod de lucru, există oportunități de mobilitate internațională, în țările în care Grupul Orange este prezent.
Mai mult, promisiunea Orange este de a fi deopotrivă un angajator digital și
uman. Pentru a pune în aplicare această promisiune, compania a dezvoltat în 2017 un program de cursuri, susținut de experți externi, care le arată angajaților care sunt trendurile digitale și instrumentele de marketing în online, cum pot promova un business în social media, cum pot îmbunătăți experiența clienților, dar și cum pot folosi inteligența artificială în comunicarea cu aceștia. Programul se finalizează cu o certificare care reprezintă „pașaportul” de accesare a unor proiecte cu greutate, transversale în cadrul organizației.
Tot anul trecut a fost demarat și un program pilot de dezvoltare accelerată a competențelor IT pentru cei care își doresc o carieră în domeniul tehnic. Astfel, pentru angajații interesați de Java, SQL sau Linux, Orange a creat un program special de dezvoltare a competențelor tehnice, Start IT – un incubator în care angajații Orange au parte de instruire de specialitate.
Odată parcurse etapele acestui proiect, își pot începe cariera în cadrul departamentului IT. Start IT reprezintă în același timp și primul program de reconversie profesională, pe care compania vrea să îl extindă în viitor și în alte arii de business.
De asemenea, există și platforma Orange Learning, o bază de date impresionantă, cu peste 4.000 de cursuri online, cursuri la sală și materiale video, clasificate pe arii de interes: IT Skills, Business Skills, dar și ajutor în certificări foarte specifice, precum Project Management, CISCO sau ITIL.
FACILITĂȚI PENTRU GESTIONAREA STRESULUI
La nivel global a crescut incidența depresiei și a problemelor de sănătate asociate stresului. În acest context, Orange a implementat un program de wellbeing continuu, prin care își propune să prevină efectele dăunătoare ale stresului și să asigure starea de bine a angajaților. Mai exact, sunt organizate diverse ateliere săptămânale de pictură, yoga, parenting, nutriție, relații de cuplu sau tehnici de relaxare.
Începând de anul trecut, se organizează în toate regiunile în care compania are sedii mari evenimente de wellbeing, în care angajații învață tehnici de decorare a birourilor, rezultatul fiind o experiență amuzantă, colaborativă și un spațiu de lucru personalizat.
CONSILIERE ȘI DEZVOLTARE
„Dezvoltarea este un proces organizat, un efort individual de durată, care extinde competențele individuale prin metode integrate de învățare aplicată. În sprijinul acestui proces de învățare, Orange asigură suport dedicat și expertiză”, spune Luiza Müller.
Pentru cei care nu știu în ce direcție profesională să se orienteze, compania are o echipă de profesioniști care îi ajută pe angajații care își doresc să dea o nouă formă aspirațiilor profesionale, să identifice oportunități și să găsească soluții pentru a fi mai aproape de cariera dorită.
De asemenea, la nivelul întregii companii, a fost dezvoltat un proces de talent management. Prin acesta, compania își propune să identifice potențialul fiecărui angajat de a evolua în carieră, ca expert în roluri mai complexe, strategice sau ca viitor lider.
„Știm că angajații noștri sunt diferiți între ei; anul acesta am realizat un studiu prin care am încercat să îi cunoaștem mai bine, dincolo de datele demografice. Am aflat astfel că avem profile de angajați diferite ca preferințe, așteptări, stil de viață și în consecință, ne propunem să creăm programe prin care să oferim opțiuni valoroase fiecărui profil”, adaugă Luiza Müller.
În programul de consiliere în carieră se înrolează semestrial aproximativ 30 de angajați, iar la programele de wellbeing participă aproximativ 600 de angajați/an. Dincolo de volumul de accesări ale programelor interne, un element important este și indicatorul de promovare a programului de către angajați. Acest indicator se menține constant în valori de peste 90%.
COMPENSAȚII ȘI BENEFICII
Pe lângă posibilitatea de dezvoltare prin diverse programe, compania oferă tuturor angajaților o gamă de beneficii: alocații pentru situații speciale, asigurări de sănătate, pensii private, asigurări de viață, servicii medicale internaționale pentru „a doua opinie”. Toate acestea se adaugă deja tradiționalelor beneficii, precum tichete de masă, discounturi, servicii de voce și internet profesionale și private etc.
Toți angajații Orange sunt incluși într-un proces de evaluare a performanței, pe baza căruia se aplică o schemă de bonusare diferențiată și echitabilă.
Suplimentar, există un bonus de excelență, pentru recunoașterea inovației și inițierea sau implementarea cu succes a unui proiect de impact, cuantificabil în business, care nu este legat de obiectivele stabilite în cadrul procesului de evaluare a performanței.
„Recunoaștem însă și loialitatea: pentru fiecare cinci ani petrecuți în companie, acordăm angajaților un bonus de fidelitate”, concluzionează Luiza Müller.
„Oamenii reprezintă motorul companiei, iar valorile în care credem se reflectă și în procesele noastre interne, în produsele pe care le concepem și în cultura organizațională”.
Articol preluat din numărul 246/aprilie 2018 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.