Studiu: Companiile mici din Statele Unite contribuie la deficitul locurilor de munca
Cohorta de firme noi, care s-au lansat în 2009, de exemplu, este pe cale de a contribui în următorii zece ani cu un milion de locuri de muncă in minus decât sugereaza mediile istorice.
In cifre, noile firme americane au creat in fiecare an in jur de 3 milioane de joburi. In 2009, ele au creat doar 2,3 milioane de locuri de munca. In plus, numarul de angajati cu care un start-up se lanseaza pe piata era in 1990 in medie de 7,5 de persoane, in timp ce in prezent, numarul mediei a scazut la 4,9.
Studiul arata ca aceasta problema a inceput inainte de criza si continua sa fie unul dintre factorii care trag economia in jos. Discutiile publice legate de deficitul locurilor de munca in Statele Unite tind sa se concentreze pe Marea Recesiune, cum o numesc ei, din 2007-2009, insa noile cercetari arata ca tara se confrunta cu aceasta problema cu multi ani inaintea crizei, trend pe care cercetatorii il numesc “slow jobs leak”.
„Pe plan istoric“, spune Robert Litan, vicepresedintele Fundatiei Kauffman si co-autorul studiului, „start-up-urile reprezinta cheia ocupării forţei de muncă pe termen lung. Nu vom rezolva problema somajului in Statele Unite decat daca afacerile tinere isi vor reveni.“