Studenții din Cluj pasionați de mașinile autonome
Necesitatea corelării ofertei educaționale la cerințele actuale ale industriei este o temă de interes pentru reprezentanții mediului academic. „Structura universității nu ne permite să evoluăm odată cu tehnologia. Însă colaborarea cu companiile care contribuie la dezvoltarea tehnologiilor noi ne permite să oferim studenților noștri cunoștințe importante despre tehnologii de ultima oră”, a declarat Prof. Dr. Ing. Daniela Popescu, prorectorul Universității Tehnice din Cluj-Napoca.
Tehnologia pentru conducerea autonomă, Internetul lucrurilor, industria conectată (Industria 4.0) şi vehiculele electrice sunt doar câteva exemple din portofoliul de inginerie Bosch din Cluj-Napoca.
„Experiența practică a studenților, viitori experți în domeniul tehnologic, este foarte importantă, deoarece cunoștințele teoretice singure nu le oferă o imagine completă despre tehnologiile de ultimă generație”, a declarat Dennis Raabe, directorul Centrului de Inginerie din Cluj-Napoca.
Curriculum adaptat la cerințele pieței
Compania are o preocupare permanentă în ceea ce privește piaţa muncii și educația. De exemplu, compania a lansat în 2017 un program de masterat în domeniul ingineriei electrice, cu un curriculum adaptat la cerinţele actuale ale pieţei. Masteratul a fost dezvoltat de Centrul de Inginerie din Cluj, împreună cu fabrica de componente electronice auto din Jucu, în parteneriat Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca.
Sprijin financiar pentru micii IT-iști talentați
Firma mai oferă sprijin financiar și mentorat tinerilor talentați în cadrul unor proiecte educaționale, precum “Hour of Code”, “Kids in Tech”, unde copii din 250 de cluburi IT din regiuni mai puțin dezvoltate ale țării primesc acces la tehnologie digitală, sau “BattleLab Robotica” (Sumo Robotic), o competiție de roboți autonomi, capabili să identifice şi să elimine de pe suprafaţa de joc robotul advers în competiţii.