Selecţia candidaţilor, primul pas pentru a deveni un angajator de top
Pentru cele mai multe companii, nevoile angajaților sunt identificate încă de când aceștia sunt doar candidați la un job. De exemplu, la ADP România, experiența candidatului are o importanță foarte mare. „Angajăm nu doar pe criteriul competenţelor potrivite pentru post, ci şi pe criterii compatibile culturii noastre organizaționale”, explică reprezentanții companiei.
Vârsta medie a angajaților este de 29 de ani, ceea ce presupune o oarecare experiență și, în același timp, o oportunitate de a construi o carieră în diferite zone ale businessului. Din datele oferite de companie se observă că un angajat nou stă între 12 și 18 luni pe postul în care a fost angajat și, în funcție de oportunități și performanță, poate trece pe un post ierarhic superior sau poate evolua pe orizontală. De aici înainte, rolul pe care îl va ocupa depinde doar de persoana respectivă și de modalitatea în care își gestionează succesul. „Având în vedere potențialul ADP de creștere, atât în România, cât și la nivel global, există oportunități ample pentru promovare odată ce sunt întrunite anumite condiții legate de performanță, rezultate, potențial, experiență, implicare”, precizează reprezentanții ADP România.
Orientare personalizată
Toți angajații noi trec printr-un program personalizat de orientare în cadrul companiei, care acoperă toate zonele businessului, plus funcțiile de suport pentru a înțelege cum funcționează lucrurile. Apoi își petrec timp cu managerul direct, care le prezintă responsabilitățile funcției, urmând apoi o serie de traininguri necesare integrării și înțelegerii cât mai rapide.
„Fiind lider de piață în HCM, avem multe sisteme, aplicații și resurse disponibile pentru a-i ajuta pe angajați să își dezvolte cariera, managementul având un interes special în dezvoltarea angajaților.”
De asemenea, se acordă sprijin în alegeri, și orientare, în funcție de dezvoltarea personală și profesională. Structura organizațională oferă oportunități de promovare pentru cei care au performanțe înalte și există și numeroase oportunități de transfer pe orizontală în cadrul organizației.
Pe lângă acestea, compania oferă suport pentru certificările profesionale care sunt critice pentru business, precum Java, SQL, limbi străine (franceză, italiană, olandeză etc.) și un număr de alte certificări tehnice. De asemenea, conform conceptului cursurilor MOOC (cursuri masive deschise online), angajații au acces la peste 5.000 de cursuri online pe portalul companiei de management al talentelor. Angajații au, de asemenea, acces permanent la o bibliotecă mare de cărți de dezvoltare profesională. Pe lângă cursurile din clasă legate de afaceri, organizația se concentrează pe oferirea oportunităților de învățare la cerere pentru angajați.
Programul Career Driver
„Creșterea și dezvoltarea carierei constituie fundația uneia dintre valorile noastre principale – «Fiecare persoană contează». Noi credem că creșterea profesională a fiecărui angajat este responsabilitatea combinată a ADP, a liderilor noștri și a angajaților înșiși”, explică reprezentanții companiei. Astfel, ADP a creat un cadru concret, procese și instrumente pentru dezvoltarea carierei. Cadrul a fost creat pe baza a trei entități principale și s-au stabilit roluri clare pentru a asigura succesul programului: angajați, lideri, ADP. Denumit
CareerDriver, programul este conceput să-i ajute pe asociați să parcurgă drumul spre creșterea carierei lor la ADP și asigură intervenții la fiecare nivel al carierei unui angajat. Adică, pentru cei noi într-o poziție – dezvoltarea poziției curente; explorarea oportunităților de carieră și pregătirea pentru următoarea treaptă de carieră.
Toți angajații fac parte din acest program, iar persoanele cu performanțe deosebite au șansa de a-și dovedi calitățile și de a accesa pozițiile de management. Acestea sunt pregătite în Change Management, Situational Leadership, dezvoltarea aptitudinilor sociale și BPI.
FĂRĂ STRES LA BIROU
„Noi promovăm o structură organizaţională informală şi-i încurajăm pe asociaţi să discute permanent cu liderii despre activitatea lor. Echipa de leadership este vizibilă şi atentă în diverse activităţi, astfel încât angajaţii să se simtă implicaţi şi ascultaţi”. Sub această deviză stau programele de well-being ale companiei. În plus, noul sediu central, aflat în partea de nord a Bucureştiului, vizavi de Promenada Shopping Mall, beneficiază de o infrastructură bună pentru transportul public şi foarte multe atracţii (restaurante, cafenele, supermarketuri, divertisment etc.). În clădire există o cafeteria cu 90 de locuri şi o zonă de recreere cu o masă de ping pong, XBOX, PS4, care permit angajaţilor să scape de stres şi să petreacă momente de calitate cu colegii lor.
ADP în cifre
ADP România are peste 320
de angajaţi.
În prezent există noi planuri de angajare pentru următorul an fiscal.
ADP are peste
56.700
de asociaţi în
peste 60
de ţări
de pe glob.
Articol preluat din numărul 236/aprilie 2017 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici