Se împuținează talentele. Indicele de încredere ECE
A doua parte a raportului The Worldcom Confidence Index vorbește despre indicele de încredere.
Autorii studiului au făcut comparație între scorurile înregistrate în regiunea Europei Centrale şi de Est, din care face parte şi România, cu media globală. Nu mai puţin de 13 dintre cele 18 domenii luate în calcul au scoruri inferioare mediei globale.
Indexul Worldcom pe țări și regiuni
Indicele de încredere Worldcom analizează, de asemenea, nivelul de încredere al liderilor din fiecare țară și regiune. În funcţie de acest indicator, scorul CEE este cu 5,6 puncte mai mic decât media globală. Este doar puțin peste (0.6 puncte) față de scorul pentru Asia. Scorul SUA de 35,9 este cu 82% mai mare – subliniind un decalaj masiv de încredere.
Scăderea încrederii CEE este mai mică decât media globală
ECE are 13 din 18 scoruri ale domeniilor luate în calcul pentru a calcula indicele de încredere mai mici decât media globală. Acest decalaj de încredere este cel mai notabil atunci când vine vorba de planuri de business și politici, un decalaj de 19,8 puncte; capacitatea de a proteja un brand într-o criză, un decalaj de 16,7 puncte; resurse financiare, un decalaj de 15,6 puncte.
Există, de asemenea, diferențe esențiale în capacitatea de a atrage cele mai bune talente și de a îmbunătăți productivitatea prin energizarea și responsabilizarea angajaților. Încrederea în capacitatea furnizorilor de a satisface nevoile și capacitatea angajaților de a înțelege și de a folosi cele mai recente tehnologii este, de asemenea, mai scăzută.
Singurele domenii în care liderii ECE sunt mai încrezători decât media globală sunt: capacitatea de a satisface clienții, oamenii și abilitățile necesare pentru atingerea obiectivelor, abilitatea organizației de a inova utilizând cele mai noi tehnologii și accesul la cele mai recente tehnologii și resurse tehnice.
Liderii din ECE au încredere scăzută că au planuri și politici pentru a-și atinge obiectivele
Liderii din CEE au mult mai puțină încredere că au planuri și politici funcționale pentru a-și atinge obiectivele. Doar 4% dintre lideri s-au clasat peste limita minimă în comparație cu 24% dintre respondenții globali. Numai Cehia sau Slovacia au un scor mai mic de 1%.
Liderii din Europa Centrală și de Est au fost îngrijorați de capacitatea de a atrage cele mai bune talente
Există o problemă de încredere atunci când vine vorba de a atrage cele mai bune talente, consideră 40% dintre respondenți. Scorul EMEA este cu 54% mai mare, scorul global este cu 77% mai mare, iar scorul pentru America este cu 162% mai mare. Numai Asia are un scor mai mic cu doar un punct procentual. Acest lucru este în mod clar legat de preocupările legate de disponibilul de fonduri/resurse de talente.
Liderii din Europa Centrală și de Est îngrijorați de capacitatea de a-și proteja marca într-o criză
În Europa Centrală și de Est, există o lipsă de încredere foarte mare privind capacitatea de a proteja marca companiei în caz de criză. Doar 8% dintre lideri s-au simțit foarte încrezători în capacitatea lor de a face acest lucru. Aceasta reprezintă o treime a nivelului mediei globale (25%). În contrast evident, aproape de cinci ori mai mulți lideri din America (38%) se simt foarte încrezători că pot face acest lucru.
Companiile din Europa Centrală și de Est au cea mai mică încredere în capacitatea de a îmbunătăți productivitatea prin energizarea și responsabilizarea angajaților
Abilitatea de a îmbunătăți productivitatea este evident importantă atunci când vine vorba de menținerea sau îmbunătățirea competitivității globale. Acesta este un domeniu în care liderii din ECE au un scor scăzut de încredere. De fapt, ECE are cel mai scăzut scor de încredere al țărilor și regiunilor chestionate, cu o valoare de doar 17%. Aceasta este mult mai mică decât rezultatul global (26%). Și, reprezintă mai puțin de jumătate din scorul pentru America, de 37%. Este, de asemenea, mai scăzut decât în Marea Britanie, care înregistrează cel mai scăzut nivel de productivitate al națiunilor G7.
Companiile din Europa Centrală și de Est au o încredere mai mică în a avea resurse financiare pentru a-și atinge obiectivele
ECE deține cel mai mic scor de încredere (8%) din toate țările și regiunile chestionate. Acest punctaj reprezintă o treime din media globală de 24%, și un sfert din America, care deține cel mai mare scor, de 32%.
Liderii ECE sunt preocupați de capacitatea furnizorilor de a satisface nevoile
Liderii din Europa Centrală și de Est sunt mai puțin încrezători decât cei mai mulți lideri în privința capacității furnizorilor lor de a-și satisface nevoile. ECE deține cel mai mic scor de încredere (17%) din toate regiunile chestionate. Acest scor este cu 35% mai mic decât media globală de 26% și reprezintă mai puțin de jumătate din scorul american de 39%.
Scăderea încrederii CEE este mai mare decât media globală
Liderii din Europa Centrală și de Est sunt încrezători în capacitatea de a satisfice nevoile clienților și că au oamenii și abilitățile necesare pentru atingerea obiectivelor organizațiilor.
Liderii din CEE par să fie mai încrezători decât colegii lor din întreaga lume atunci când vine vorba de a avea oameni și abilități pentru a-și atinge obiectivele, abilitatea de a inova utilizând cele mai noi tehnologii și abilitatea de a satisface nevoile clienților. ECE deține cel de-al doilea punctaj cel mai mare din toate regiunile, în ceea ce privește capacitatea organizației lor de a satisface nevoile clienților. La 33%, scorul este cu 6% mai mare decât media globală și cu 18% mai mult decât scorul EMEA de 28%. Având o creștere stabilă a PIB-ului și o creștere prevăzută a cheltuielilor cu amănuntul în 2018 în Republica Cehă, nu este surprinzător faptul că încrederea este atât de ridicată atunci când privim clienții și satisfacția acestora.