S-a lansat platforma de e-learning care pregăteşte tinerii pentru actuala piaţă a muncii
Platforma conţine un flux constant de resurse axate pe educația non-formală, care îi vor ajuta pe studenţi să înțeleagă mai bine opțiunile lor de dezvoltare pe plan profesional. Iar companiile pot recruta tineri pentru programe de internship sau chiar joburi part-time şi full-time. Platforma se adresează oricărei persoane curioasă şi interesată să se dezvolte.
Platforma a fost dezvoltată în 8 luni şi s-au investit câteva zeci de mii de euro, însă investiţia va continua şi în următorii ani. Se anticipează ca suma să se rotunjească la peste o sută de mii de euro.
În următorii ani, targetul proiectului va ajunge, din predicţiile iniţiatorilor, la 400.000-500.000 de studenţi din toată ţara.
Prezent la evenimentul de lansare a platformei, Radu Puchiu, reprezentant al Guvernului României a declarat că “s-a observat o schimbare de mentalitate odată cu stagiile de internship dezvoltate în sectorul guvernamental, aşa că trebuie să privim tinerii ca o resursă, inclusiv la nivel de administraţie.“
Andrei Popescu, Secretar de Stat pentru Activități de Tineret în Ministerul Tineretului și Sporturilor, a spus la rândul său că „Laboratorul de Cariere vine să canalizeze energia tinerilor într-un mod pozitiv și în direcția care le permite dezvoltarea personală, profesională și în consecință și dezvoltarea economiei și societății pe viitor.”
„Mulţi tineri pleacă din ţară pentru că nu rezonează cu ideile care se dezvoltă în rândul angajatorilor. Iar parteneriatele între mediul public, privat şi societatea civilă garantează existenţa unor programe menite să sprijine tinerii şi să-i ghideze profesional“, a declarat Dana Demetrian, vicepreşedintele Retail &Private Banking al BCR, în cadrul conferinței.
„Companiile îşi pot recruta viitorii angajaţi uitându-se inclusiv la parcursul tânărului pe platformă, în funcţie şi de interesul pe care l-au avut pentru anumite teme şi în funcţie şi de activităţile pe care le desfăşoară“, spune Silvia-Dana Bogdan, Head of Corporate Engagement al Şcolii de Valori.
Din online în offline
Din luna mai, iniţiatorii paltformei se vor întâlni în cadrul universităţilor cu viitorii cursanţi şi parteneri ai platformei. Pe 5 mai vor fi prezenţi în Bucureşti, iar în următoarea perioadă în alte oraşe din ţară, Iaşi şi Cluj fiind pe listă.
Platforma, lansată de BCR împreună cu ONG-ul Școala de Valori, este formată din patru module educaţionale. În primul modul, cursantul descoperă cine este, care sunt valorile lui şi ce joburi i se potrivesc. Următorul modul vorbeşte despre Eficiența personală, mai exact despre cum să-ţi organizezi cursantul timpul şi spaţiul de lucru cât mai eficient, cu un plan de acțiune.
Brandul personal este al treilea modul. Aici cursantul învaţă cum să se „vândă”, cum să-şi construiască un CV profesional pentru interviul de angajare. Iar ultimul modul arată cum să ai succes în carieră, cum să-ţi deschizi orizonturile spre noi oportunităţi profesionale.
Să luăm de exemplu cursul „Specializarea Abilități de angajabilitate”. Acesta este alcătuit din patru module. Fiecare modul se va întinde pe 4 săptămâni. În fiecare săptămână sunt publicate materiale multimedia noi cu lecțiile video și provocările și proiectele aferente lecției din săptămâna respectivă.
Adică lecţii video de 5-6 minute, mini-articole de tipul “cum să…”, chestionare şi provocări inedite. La finalul modulului, persoanele vor primi un certificat. Dacă urmează toate cele 4 module vor primi și un certificat pentru „Specializarea Abilități de angajabilitate”.