Rezultatele financiare ale unei companii depind de starea de bine a angajaților
Angajatorii care investesc în training, team building și well-being au înțeles că rezultatele lor financiare depind de starea de bine a angajaților.
20.000 de angajați ai companiilor din România au participat, în 2019, la programele de training ale Ascendis, un număr similar cu cel din 2018.
Andrei Goșu, Managing Partner în cadrul Ascendis spune că anul acesta se așteaptă ca birourile din Belgrad și Kiev să genereze o creștere importantă a businessului, deoarece la nivel global angajatorii sunt din ce în ce mai atenți la nivelul de dezvoltare profesională a angajaților și caută soluții pentru a-i ajuta să aibă rezultate mai bune.
„Majoritatea companiilor au profesioniști care analizează în mod constant nevoile de dezvoltare ale angajaților. Așa iau naștere programele pe termen lung în care sunt incluși cei în care companiile decid să investească. Nu poți transforma un om printr-o singură intervenție. E nevoie de răbdare și de timp. Nu poți învăța un om să schieze în două zile, cum ai putea spera că îl înveți să fie lider?”, a adăugat Andrei Goșu.
Anul trecut, cele mai solicitate programe de instruire pentru angajați au fost simulările de business pentru dezvoltarea competențelor de leadership. De asemenea, au crescut mult cererile de instruire pe subiecte mai tehnice, cum ar fi Lean Six Sigma (o metodă prin care echipele îmbunătățesc procese în companii), Agile Management (o metodă de management care favorizează schimbarea) și inovare (Ascendis lansând anul trecut o divizie nouă, X by Ascendis, care implementează programe de inovație în corporații, de la sesiuni de inspirație și generare de proiecte până la incubatoare de inovație).
„Companiile sunt foarte atente la starea de bine a angajaților, pentru că atmosfera de lucru le influențează în mod direct rezultatele financiare. Sesiunile de training și coaching, programele de team building și evenimentele interne sunt câteva din instrumentele pe care un manager le are la dispoziție pentru a crea climat organizațional relaxat și productiv”, a adăugat Goșu.
Grupul Ascendis, liderul pieței de training și consultanță în domeniul dezvoltării organizaționale din România, a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri cumulată de 9,4 milioane de euro, în creștere cu 9% față de anul 2018.
„Creșterea veniturilor a venit ca urmare a investițiilor pe care le-am făcut în ultimii ani: deschiderea și dezvoltarea birourilor Ascendis din Belgrad, Kiev și Chișinău, maturizarea Code of Talent – platforma noastră de microlearning, extinderea Smart Experience – oferta noastră de well-being și cadouri-experiență – și Ideologiq, agenția de marketing digital din grup. Businessul de training a rămas constant, repetând performanțele din 2018, cel mai bun din istoria Ascendis. Pentru 2020 ne propunem să trecem pragul de 10 milioane euro. Ar fi o reușită la care abia îndrăzneam să visăm cu trei ani în urmă”, a explicat Andrei Goșu.
Grupul Ascendis este format din companiile Ascendis Consulting (training, team building și evenimente corporate, consultanță, servicii de evaluare, coaching, studii de piață), Code of Talent (programe de microlearning în parteneriat cu compania Co-Factor), Smart Experience (servicii de well-being) și Ideologiq (marketing digital).
Înființată în urmă cu 23 de ani, compania are în prezent linii de business în training, coaching, consultanță, team building, microlearning, certificări HR și LSS, well-being și marketing digital. Ascendis are o echipă de 100 de persoane (consultanți, traineri, colaboratori și angajați din echipa de suport).