Predicții. Anul 2019 ar putea aduce un impozit progresiv pentru salariați ?
În 2019, modul în care trăim continuă să se schimbe, odată cu maturizarea adoptării tehnologiilor și creșterea ponderii generațiilor native digital în forța de muncă. Pentru a se păstra relevante, companiile vor spori personalizarea serviciilor și viteza lor, oriunde și oricând. Deși tendințele sunt generate de accesul crescut la date, de cloud, de AI și de interconectivitate, deci de tehnologie, cei care impun schimbarea sunt clienții și modul în care ei își redefinesc prioritățile.
Va crește presiunea pe schimbarea modelelor de business
Angajații își doresc mai multă flexibilitate, clienții vor disponibilitate 24/7 și acces rapid la produse și servicii fiind de asemenea mult mai conectați și sensibili la impactul în comunitate.
Una dintre marile provocări ale anului 2019 va fi capacitatea autorităților de a ține pasul cu aceste transformări și de a răspunde cu politici care să susțină transformarea mediului de afaceri și dorințele publicului larg.
Anul 2019 va readuce în prim plan tema informării corecte a publicului, cu atât mai mult cu cât la nivel european va fi un an electoral. Pe lângă știrile false – un buzz word al anilor trecuți – se va vorbi despre nuanțe: știri derutante, știri incomplete, știri manipulatorii. Educația continuă să fie un imperativ atât pentru a sprijini informarea cât și pentru a asigura adaptarea la transformările societății.
În Noaptea Sfântului Andrei, tradiția spune că se deschid cerurile și sunt posibile, pentru câteva clipe, priviri în viitor. Prognosis DC – Noaptea predicțiilor, o idee lansată de DC Communication, acum șase ani, preia această tradiție și o interpretează într-o cheie actuală. Oameni de afaceri, antreprenori, specialiști au conturat tendințe diverse care, adunate, deslușesc câteva linii de acțiune pentru anul ce urmează.
Câteva dintre predicțiile anului 2019
Gabriel Sincu, Partener Asociat. EY România, susține că e posibil să apară riscul unor majorări de impozite pe muncă. „Ministerul Finanțelor va pune pe tapet o mulțime de propuneri pentru a ușura viața contribuabililor (de ex. eliminarea impozitului pe dividende, consolidarea fiscală pentru companii, corectarea inadvertențelor din Codul fiscal etc.), dar nu va implementa niciuna dintre ele pe motiv că «nu există spațiu fiscal». Mai mult, ar putea apărea riscul unor majorări de impozite (un impozit progresiv pentru salariați?), în condițiile în care a fost deja subminată ideea de cotă unică. Și, ca să închei pe un ton optimist, sistemul informatizat de declarare și plată a impozitelor și contribuțiilor sociale pentru persoanele fizice care obțin venituri, altele decât salariile, va fi pus la punct și va reprezenta primul pas spre normalitatea mult dorită în administrarea fiscală românească”.
Angajații vor să fie mai relaxați la birou
Vom auzi din ce în ce mai des despre acest trend în 2019 și în toți anii care vor urma. Angajații au nevoie de spații de relaxare atât în birou, cât și în afara acestuia. Proprietarii de birouri au lansat spații exterioare de relaxare. Liviu Tudor, Președinte și Fondator Genesis Property (foto) spune că a lansat anul acesta și prima piscină exterioară amplasată într-un parc de birouri. „Ambele au fost primite excelent de către angajații companiilor chiriașe. Este evident că aceștia au nevoie de mai mult, însă consider că noi am făcut pași importanți în direcția bună”.
Angajații au nevoie de spații pentru conectare, atât în online, cât și în offline, pentru a-și demonstra creativitatea și implicarea.
Tehnologia, în sprijinul angajaților
Este din ce în ce mai clar că angajații companiilor multinaționale au început să aibă pretenții tot mai mari în ceea ce privește înglobarea tehnologiilor moderne în livrarea de servicii. „De exemplu, serviciile de curierat de la parterul clădirilor de birouri vor fi treptat înlocuite de servicii de curierat de tip drop-off / pick-up box. Un aspect important este iarăși legat de mobilitatea angajaților – serviciile de car-sharing în timpul zilei încep să își facă loc încet-încet în viața de zi cu zi. Am testat ambele servicii, iar răspunsul a fost unul pozitiv”, adaugă Liviu Tudor.
România este o destinație populară pentru nearshoring (externalizarea proceselor operaționale în țări învecinate) datorită mentalității și atitudinii deschise față de muncă a angajaților, abilităților solide ale acestora în domeniile IT, financiar și contabil, precum și datorită multitudinilor de limbi străine vorbite. În 2016, conform indicelui BPO (externalizarea proceselor operaționale) calculat de Cushman & Wakefield România se clasa pe primul loc între piețele mature de outsourcing. Cele 265 de companii de pe piața din România au rulat circa 4 miliarde de euro în 2017 (estimare).
În prezent, Raluca Leonte (foto), CEO Webhelp România afirmă că în domeniu activează 125.000 de angajați iar piața va crește la 220.000 în următorii cinci ani. Potențialul real al industriei este de circa 300.000 de angajați.
sursa foto: pixabay