Portretul șefului ideal. Cum ar trebui să fie angajatorul tău
Potrivit lui Wendy Maynard, fondatarea Kinesis, o firma de marketing din Statele Unite, exista mai multe lucruri pe care un șef le poate face ca sa se califice la titlul de ”șeful ideal”.
Un portret de succes
În primul rând, un șef bun își cunoaște bine oamenii din subordine. Fiecare are visuri și aspirații proprii. De aceea, un lider știe nu doar numele angajaților săi ci și năzuințele fiecaruia dintre ei. În al doilea rând, un șef capabil știe că leardship-ul este apanajul oricărui angajat pe care îl are. Creativitatea și capacitatea rezolvării task-urilor ar trebui să fie parte din cultura organizațională pe care acesta o creează. Un alt lucru important este recunoașterea contribuției pe care fiecare angajat o are în munca de zi cu zi. Chiar și formală, aprecierea oamenilor din subordine denota o atenție sporită pentru aceste detalii cruciale. Când angajații simt că le este apreciată munca ei vor deveni mai fericiți și mai productivi la locul de muncă.
Citește și ”Ai un șef de coșmar? Cum să te comporți cu el ca să îți faci jobul mai ușor”
De asemenea, Maynard mai identifică două mari caracteristici comune șefilor ”buni”. Prima este indentificarea și eliminarea vergilor slabe. Conform studiilor de specialitate, eficiența unei întregi echipa poate fi redusă cu 30 pâna la 40% din cauza angajaților incompetenți. A doua caracteristică se refera la adoptarea valorilor firmei de fiecare membru al organizației. Este una dintre cele mai importante caracteristici ale șefilor capabili pentru că transmiterea către eșaloanele inferioare a valorilor organizației, ca și adoptarea lor în taskurile de lucru înseamnă de fapt adoptarea modelului corporației la nivelul fiecărei celule. Faptul că angajații își asumă, practică, transmit valorile corporației la care lucrează se traduce simplu, printr-un management de calitate.
Atributele esențiale
Pe de altă parte, specialiștii de pe entrepreneur.com identifică 5 trăsături distincte () pentru șefii care se situează peste medie. Conform acestora, un șef știe cum să-și crească echipa din punct de vedere profesional. Din tolba oricărui șef nu trebuie să lipească știința de a-și perfectiona oamenii din subordine. Să îi învețe să dobândească skilluri utile sau să știe cum să îi scape de obiceiurile nefolositoare sunt lucruri esențiale pentru orice șef capabil. Un alt atribut al managerilor de top este cultivarea unor relații de muncă bazate pe încredere și respect. Orice birou în care nu sunt cultivate aceste valori va avea de suferit serios la capitolul eficiență. De asemenea, în fișa de post a șefilor de success se află și impunerea unui mediu de lucru în care responsabilitatea este luată în serios. Managementul consecințelor înseamnă și validarea imediată a eforturilor bine coordonate, precum și o redirecționare prompta în cazul eforturilor prost coordonate. Altfel spus, fiecare om de la birou știe că există o responsabilitate individuală și este pregătit să-și asume în orice clipă consecințele.
Nu în ultimul rând, un șef competent știe să cultive munca în echipă, dar, mai important știe că încurajarea muncii în echipă este mai valoroasă pe termen lung pentru întreaga organizație. Firește, personalitățile individuale vor fi mereu încurajate, dar ”să reușiți ca o echipa” va fi întotdeauna dezideratul mangerilor de success.
Voi ce credeți? Care ar fi atributele unui șef de succes?