Objectif lean – cartea de management a anului 2004
Juriul format din profesionisti in consultanta si in finante, a recompensat Objectif Lean, o carte aparuta sub semnatura unui trio (John Drew, Blair McCallum si Stefan Roggenhofer), de la renumita firma americana de consultanta Mc Kinsey. Pe plan teoretic, lean este una dintre strategiile care caracterizeaza perceptia la nivel mondial a anumitor mari companii, exemplul cel mai elocvent in acest sens fiind Toyota. Lean, care este circumscris mai degraba unei simple culturi industriale, nu acopera doar procesele sau instrumentele. Componenta umana in acest tip de constructie reprezinta o garantie a reusitei. Pe scurt, strategia lean nu este decat o simpla afacere de gestionare a productiei in timp util, dar in acelasi timp si un demers global si antrenant, chiar o veritabila filozofie. Cei trei piloni incontestabili ai unei ameliorari operationale durabile sunt sistemul operational, sistemul de management si cultura de firma, care trec mai intai printr-o sporire semnificativa a performantei, urmata de o consolidare in timp.
www.mca.org.uk