Nu e vorba doar de bani: Studiul care arată motivele pentru care un angajat pleacă la altă companie
Cât de mult contează pentru tine banii pe care îi primeşti sau beneficiile ca maşina de serviciu atunci când ai de ales între a râmâne la actualul loc de muncă sau a merge în altă parte?
Studiul realizat de Suite & Co, o companie germană specializată în relocarea angajaţilor, arată că astfel de lucruri nu mai reprezintă motive suficient de puternice pentru a convinge o persoană să rămână să lucreze la o companie.
În schimb, în detrimentul bunurilor materiale, pentru angajaţi e mai important dacă sunt apreciaţi pentru munca pe care o depun. De asemenea, alţi factori importanţi sunt proximitatea biroului faţă de casă, precum şi mediul de lucru plăcut, transmite Business Insider.
Aşa că ideea potrivit căreia lucruri precum cazarea la hoteluri scumpe în timpul călătoriilor de afaceri sau o maşină de serviciu scumpă conving un angajat să rămână la o companie e doar o preconcepţie.
Potrivit studiului citat, la locul de muncă, un om pune un preţ mai mare pe confort şi siguranţa jobului.
"Rezultatele arată că percepţia angajaţilor faţă de serviciu s-a schimbat enorm în ultimul deceniu", spune Lisa Mellinghoff, co-fondator al Suite & Co.
Dar nu doar beneficiile extravagante sunt de domeniul trecutului. Dacă acum câţiva ani, naveta nu era un factor atât de important, acum distanţa acasă-job e crucială. Lumea nu mai e dispusă să piardă foarte mult timp pe drum (să nu uităm că Bucureştiul este cel mai aglomerat oraş din Europa).
Citeşte şi: Firmele iau în calcul construirea de hosteluri pentru angajați
Şi nu doar atât: angajaţii preferă un birou în care le face plăcere să intre, deci arhitectura clădirii şi aranjarea lucrurilor în interior trebuie să fie pe placul lor. Asta pentru că 76% din cei intervievaţi au spus că decorul e foarte important pentru ei, căci le face plăcere să lucreze într-un mediu plăcut. Reputaţia şi dimensiunea companiei trec pe planul secund în lista preferinţelor.
Un alt aspect care contează foarte mult pentru angajaţi este să beneficieze de sprijinul superiorilor. O relaţie bazată pe încredere cu managerul şi o echipă unită sunt alte lucruri importante pentru a găsi motivaţia de a se ridica în fiecare zi din pat pentru a merge la job.
"Este nevoie de o abordare umană, oamenii au nevoie să socializeze, simt nevoia de interacţiune", punctează şi Viktor Gilz, director la Suite & Co.
Acest lucru include nu doar recunoaşterea valorii muncii lor, ci şi oferirea de sprijin atunci când au nevoie – elemente identificate ca fiind importante de 58% dintre participanţii la studiu.