Modalităţi de a cuceri adolescenţii pentru supravieţuirea unei “nișe”
Aceasta notează Bloomberg, referindu-se la dificultățile cu care se confuntă o “categorie de nișă“: producătorii de ceasuri. Și nu oricare producători, ci chiar cei din Elveția.
Care timp de mai mulţi ani nu au reuşit să creeze o legătură cu generaţia millennials, în rândul cărora mai puţin de o treime poartă zilnic un ceas. Astfel, din sălile de clasă şi până pe Instagram, producătorii elveţieni de ceasuri încearcă diferite modalităţi prin care să îi cucerească pe adolescenţi, în ideea de a a-şi asigura supravieţuirea într-un viitor incert. (https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-05-04/why-swiss-watchmakers-are-targeting-teens) . Producătorii urmăresc o schimbare de atitudine, după doi ani de scădere a exporturilor. Prin urmare, spre exemplu, Hublot sponsorizează patru şcoli private în încercarea de a ajunge la adolescenţii ai căror părinţi plătesc anual taxe de şcolarizare în valoare de 30.000 de franci. Ceasurile concepute de Hublot, care în medie costă aproximativ jumătate din taxele anuale de şcolarizare, sunt expuse în holul şcolii College du Léman, din apropiere de Geneva. În plus, premianţii din acest an vor primi noile smartwatch ale Hublot iar compania va produce şi o ediţie de ceasuri care va avea logo-ul şcolii, ediţie destinată foştilor absolvenţi.
Marcă aspirațională
"Ideea este să creezi poveşti în jurul Hublot astfel încât marca să devină una aspiraţională" subliniază directorul general Ricardo Guadalupe, care intenţionează să încerce aceiaşi strategie şi în SUA. "Din moment ce este vorba de şcoli private, este vorba de posibili viitori cumpărători" adaugă Guadalupe.
Chiar dacă cucerirea acestui grup de consumatori este foarte dificilă – adolescenții fiind considerați de către experți cumpărători recalcitranți, producătorii elveţieni de ceasuri nu prea au de ales.
"Industria ceasurilor a fost puţin delăsătoare cu privire la recrutarea unei noi generaţii de consumatori pentru că aveau o armată de noi clienţi în China" apreciază Luca Solca, analist la Exane BNP Paribas. Situaţia s-a schimbat după ce China a demarat o campanie anticorupţie care a afectat vânzările de produse de lux.
Pentru a recupera greşelile făcute cu generaţia millennials, producătorii de ceasuri au inundat reţelele de socializare. După cum urmează: Patek Philippe şi-a deschis un cont pe Instagram în luna martie iar IWC Schaffhausen şi Audemars Piguet şi- au deschis conturi pe reţeaua chineză de socializare WeChat. În plus, producătorii de ceasuri au lansat produse mai accesibile şi au extins platformele de vânzări online. Chiar şi cei mai noi ambasadori ai mărcilor au fost selectaţi pentru a atrage interesul tinerei generaţii: TAG Heuer a semnat un contract cu actorul Chris Hemsworth, Tudor a angajat-o pe Lady Gaga iar Montblanc l-a recrutat pe actorul chinez Yang Yang.
Analiștii spun că este greu de estimat facă adolescenţii de astăzi vor cheltui câteva mii de dolari pentru a cumpăra un ceas elveţian…
Potrivit CEO-ului Julien Tornare, "copiii, deși sunt departe de a fi publicul țintă astăzi, știu câteva branduri celebre. Puteți recruta clienți, dar puteți recruta și …ceasornicari. În principiu te pregătești pentru viitor!