HIPO.ro
Lansat in octombrie 2006, site-ul
www.hipo.ro prezinta oportunitatile de angajare a peste 100 de angajatori.
Portalul are o baza de date de 25.000 de candidati care au imbratisat rapid
ideea unui portal premium pe care pot gasi oricand oferte de calitate in cele
mai mari companii din Romania.
Numele portalului este de altfel si termenul care defineste
angajatii cu potential deosebit – asa numitii „hipos", de la „high potentials".
Angajatori de top, tineri
cu potential
„Atunci cand am lansat HiPo.ro, am plecat de la urmatoarea
filozofie: candidati valorosi sunt suficient de multi pe piata, mai ales pentru
companiile mari care pot oferi oportunitati reale de dezvoltare a unei cariere
solide si de perspectiva. Singura problema este cum te asiguri ca acesti
candidati afla de oportunitatile pe care tu le ai de oferit si aplica la ele?",
declara Cristian Hossu, din partea Catalyst Solutions, firma care detine
portalul. „Simpla lor publicare pe site-urile de joburi, continua Hossu, nu mai
reprezinta o solutie deoarece pe site-urile de joburi generaliste, un job odata
publicat ajunge pe pagina a 2-a la sectiunea lui in 3 ore, pe a 3-a in 6 ore samd.
Deja de la o saptamana de la postare el devine practic invizibil. Asta pentru ca
joburile de calitate de la companii de renume se pierd intr-o mare de alte anunturi".
„Sa incercam acum sa ne punem si in pielea candidatului", ne
invita in continuare Cristian Hossu. „Stiu ca sunt bun, aspir sa lucrez intr-un
mediu profesionist, dar, pe de alta parte, in momentul in care dau o cautare pe
un site de joburi dupa un anumit domeniu, primesc sute de rezultate,
majoritatea total nerelevante pentru pregatirea si asteptarile mele. In primul
rand, nu as avea rabdare si timp sa trec prin toate. Apoi, n-as sti dupa ce
criterii sa fac separarea intre ceea ce este cu adevarat interesat si ceea ce ma
va face sa pierd timp si energie".
In acest context, promisiunea HIPO.ro este urmatoarea: „Daca
esti un candidat bun si iti doresti sa lucrezi intr-o companie care crede in
tine si este dispusa sa investeasca in dezvoltarea ta profesionala, atunci pe
www.hipo.ro vei gasi toate oportunitatile la zi de la cei mai activi si doriti
angajatori din economia romaneasca".
Profilul companiilor prezente pe hipo.ro a fost determinat in
urma studiului intitulat „Ce isi doresc tinerii profesionisti". Din analiza
acestuia, au reiesit primele patru criterii pe care candidatii le iau in
considerare atunci cand isi aleg un angajator: companie cu o strategie clara de
viitor, cu o cota de piata semnificativa, programe de pregatire pentru angajati
si pachete salariale competitive.
Principalele industrii prezente pe portal sunt din domeniile
Auto, Bancar – Servicii financiare, Constructii, Consultanta, Energie si
Petrol, Farmaceutice, FMCG, IT, Publicitate, Real Estate, Retail, Servicii
& BPO, Telecom.
Educarea pietei
Totodata, HIPO.ro vine in sprijinul candidatilor cu,
probabil, cea mai extinsa sectiune de resurse necesare in cariera, dar si cu
posibilitatea de a contribui la aceasta pentru angajatorii care isi doresc sa
se implice activ in educarea pietei.
In eforturile noastre de educare a candidatilor in directia
constientizarii importantei unui plan de cariera, am dez-vol-tat instrumente
sinergice portalului
www.hipo.ro, incepand cu targul de cariera „Angajatori de TOP", cel mai mare targ
de cariera pentru tineri profesionisti si continuand cu „Ghidurile
Angajatorilor", o publicatie pentru studentii din anii terminali din toata tara.
Employer branding-ul,
o investitie pe termen lung
Nu in ultimul rand, www.hipo.ro se constituie in prima
platforma de comunicare permanenta si cu flexibilitate de 100% in compunerea si
transmiterea mesajului de la companie catre potentialul angajat.
„Suntem foarte bucurosi sa vedem cum companii cu care lucram
de doi ani si care au inteles importanta employer branding-ului se transforma
dintr-un nume care poate nu spunea nimic pentru multi candidati, intr-un
angajator de top 5 ca grad de atractivitate pentru candidati", ne mai spune
Cristian Hossu de la Catalyst Solutions.
Adevarul este ca daca faci un calcul e mai rentabil sa
investesti in employer branding decat sa nu o faci. In situatia in care
compania ta nu are un brand de angajator puternic, cel mai probabil nu va reusi
sa atraga cei mai buni candidati de pe piata. De aceea, compania se va lovi fie
de lipsa de competente, care se reflecta in rezultate de business mai slabe,
fie in incapacitatea de a retine angajatii pe termen lung. Ambele situatii costa
bani si nu putini. Conform studiilor de specialitate, costul de inlocuire al
unui angajat pierdut se situeaza intre 1,5 si 3 salarii brute.