Eşti nou la locul de muncă? Evită acest tip de comportamente
NU face presupuneri despre ora la care trebuie să vii la birou
Managerul tău sau departamentul de resurse umane ar trebui să te anunțe ora la care se vine la birou și unde exact îți este locul. Dacă nu ai aceste informații înainte de prima de zi muncă, sună la departamentul de HR. Nu presupune că trebuie să ajungi acolo la o anumită oră și apoi să descoperi că ai întârziat. De asemenea, fii sigur că știi unde îți va fi biroul și unde se află departamentul tău.
NU ignora ofertele de ajutor de la colegi
Dacă unul dintre colegi vrea să te ajute să te instalezi mai rapid, acceptă-i oferta. Mulți dintre noi ne simțim mai bine atunci când îi ajutăm pe alții. Relațiile se sudeaza mai rapid și gheața este spartă mult mai ușor. Când cineva vrea să te ajute, înseamnă că vrea să te cunoască. Integrarea la locul de muncă, se face deci mult mai ușor.
NU refuza invitația de prânz
Rămânem în același registru, al interacțiunii de la locul de muncă. Oferta de pranz, întotdeauna se acceptă. Indiferent dacă invitația vine de la un grup sau de la un coleg, frumos și util este s-o accepți. Chiar dacă nu ți-e foame, conversațiile private îți pot dezvălui multe din dinamica de la noul job.
NU te lasa prins de bârfele de la birou
Dacă e aproape nevoie să ieși în primele zile cu noii tăi colegi la prânz, e la fel de important să nu te lași prins în inevitabilele bârfe pe care le vei auzi. Pot fi greu de ignorat, dar, dacă vrei să dai impresia de seriozitate, măcar la început, lumea nu te poate confunda cu un personaj căruia îi place bârfa. Chiar dacă auzi lucruri, nu e cazul să te arăți prea afectat de aceste pseudo-știri.
NU te plânge de precendentul loc de muncă
Atunci când vorbești cu noii tăi colegi despre experiențele de la vechiul job, evită să te plângi sau să-i critici pe cei care ți-au fost, până nu demult, colegi. Există o șansă ca actualii colegi să vadă în tine un erou care a rezistat stoic… dar… ai șanse mai mari să fii perceput ca un un tip care nu se acomodează, unul cu care nu te poți înțelege indiferent de loc sau atmosfera de lucru.
NU împărtăși informații personale
Este cel puțin neindicat să-ți împărtășești informațiile personale cu cei de la muncă, dar este chiar dezastruos s-o faci cu niște oameni cu care abia ai început să lucrezi. Ai nevoie de timp să ajungi să-i cunoști, să vezi dacă sunt de încredere și dacă le poți destăinui lucruri cu adevărat private.
NU refuza să experimentezi
Unul dintre cele mai plăcute momente de la un nou job este că poți învăța lucruri noi, pe care înainte nu le știai să nu aveai timp de ele. Chiar dacă ești pe același post și ai aproape aceleași task-uri, un nou job vine la pachet și cu o noua abordare. De aceea, nu te da înapoi de la a experimenta noi metode de a duce la bun sfârșit vechi taskuri.