Efectele Brexit. Industria auto trage obloanele încet, dar sigur
Reducerile de locuri de muncă și încetinirea producției de automobile din UK, impuse în ultimele luni, ar putea fi doar un preludiu al închiderii en-gros, scrie bloomberg, care a realizat un reportaj printre muncitorii la fabrica Opel/Vauxhall din Ellesmere Port (Marea Britanie).
Aici, pe baza unui program de plecări voluntare, 650 de oameni au părăsit deja compania. Restul de 1.200 de angajați se îngrijorează că fabrica se va închide dacă UK va pierde libera circulație a mărfii în Europa.
Tarifele și alte obstacole în calea comerțului liber ar putea fi dezastruoase pentru industria automobilelor, deoarece componentele auto circulă peste granițe de mai multe ori în timpul procesului de fabricație. De exemplu, BMW Mini, fabricat în Oxford, înainte de a ajunge la linia de producție, fiecare arbore cotit al motorului este fabricat în Franța, livrat la uzina motoarelor BMW din Hams Hall lângă Birmingham și apoi la Steyr, Austria pentru asamblare.
Soarta uzinei din Vauxhall depinde de decizia companiei-mamă, grupul PSA din Franța. Francezii au cumpărat compania Vauxhall de la General Motors Co. în vara anului trecut și au și alte opțiuni: pot proiecta Peugeot și Citroen în Franța și Opel în Germania pe care ar putea să le trimită apoi pe piața din Marea Britanie.
Brexit sau nu, perioada de apogeu a industriei auto a fost atinsă în anii1970, când 12.500 de persoane lucrau la uzina din Vauxhall. Numărul de angajați a scăzut de la 90%, în mare parte datorită automatizării.
sursa: bloomberg