Detaliile care îți fac CV-ul de nerefuzat
Din fericire, experții de la Business Insider au compilat o listă de lucruri pe care orice bun CV trebuie să le conțină. Plecând de la analiza unei firme de recrutări din Statele Unite, s-au observat mai multe caracteristici ale CV-urile ce impresionează pe angajator.
Felul în care redactezi un CV denota familiaritate cu domeniul în care căuți un loc de muncă
Din miile de CV-uri care trec zilnic prin mâna celor care recrutează, ies în evidență cele care vorbesc limbajul standard al industriei. Aici cuvintele-cheie, dar și sintagmele industriei pot face diferență. Ce este important de știut? Niciun CV fără următoarele cuvinte: ”experiență, management, proiect, business, aptitudini, cunoaștere, leadership, echipă”. Pe cât posibil, evitați să folosiți cuvintele ce dezvăluie nesiguranța sau lipsă de experiență. Deci fără ”eu, a avea nevoie, greu, a învăța, șansă, pentru prima dată”.
Folosiți cuvinte puternice și sintagme de acțiune ce arată că ați performat la anteriorul job și care sunt și în descriptorul job-ului la care ați trimis CV-ul: ”s-au creat, a crescut, a câștiga, la timp, în limita bugetului” sunt toate expresii ce rețin atenția celor din HR, mai ales atunci când se face o pre- selecție computerizată cu un soft ce caută exact acest lucru. Niciun angajator nu ar vrea un om în compania sa care nu este sigur pe el sau n-are experiență.
Scoateți în evidență performanțele pe care le-ați avut, nu doar obligațiile de serviciu.
De aceea, atunci când formulați CV-ul fiți atenți să includeți rubricile care pun în evidență acest lucru: ”Obiective”, ”Rezumat”, ”Experiența anterioară”, Training-uri”, ”Referințe”. De ținut minte că ar trebui să evitați rubricile personale care vorbesc despre hobby-uri, dar asta nu înseamnă că nu trebuie să fiți politicoși în limbaj. Orice angajator vrea să știe ce poți să faci, dar și ce rezultate notabile ai obținut în trecut. Simpla bolduire a cuvintelor din CV care vorbesc despre performanțe anterioare ajută mult, mai ales când cei de la resurse umane scanează CV-urile în cautarea angajatului dorit.
Micile detalii fac o mare diferență
Nu în ultimul rând, un CV bine construit știe să se pună singur în valoare cu ajutorul unor mici secrete ce contează enorm în ochii celor de la resurse umane. În primul rând, fă-ți din nume un brand. Folosește-l pe toate canalele de socializare. Apoi, ai grija să foloseși un singur număr de telefon și o singură adresa de e-mail pentru a le oferi în CV. În loc să-ți pui în CV o declarație de intenție vagă care să povesteacă despre ”oportunitățile la care visezi”, mai bine fă un rezumat în care explici clar cine ești și ce dorești de la noul loc de muncă. Experiența anterioară de muncă trece-o în ordine cronologică inversă, ca angajatorul să vadă imediat ce ai făcut în anii recenți și dacă ești apt pentru poziția la care ai aplicat. De asemenea, ajută mult ca reușitele profesionale pe care le-ai avut să nu le înghesui undeva la sfârșitul CV-ului, ci să le prezinți cu bullet-uri. Nu folosi imagini sau fonturi și culori ce pot distrage atenția celui care îți citește CV-ul. Pune educația pe final de CV și începe mai întâi cu experiența profesională.