Derapaj in politica de personal pe piata auto germana
Sectorul automobilistic german in ansamblu trece prin clipe dificile. Opel (General Motors) va trebui sa renunte la 10.000 de posturi in Germania, decizie cu previzibile repercusiuni sociale.
Primul constructor european de automobile, Volkswagen, vrea la randul sau sa impuna o inghetare a salariilor pe o perioada de doi ani, avand ca tinta reducerea cu 30% a costurilor de personal pana in anul 2011. In caz contrar, va fi nevoit sa renunte la 30.000 de locuri de munca.
Porsche este totusi intr-o situatie diferita: prestigiosul constructor va avea un profit brut record, care va depasi un miliard de euro. Vanzarile sunt in crestere cu 15%, iar cifra de afaceri a cunoscut o ameliorare cu 13,9%. Si exercitiul financiar 2004/2005 se anunta foarte promitator. Porsche mizeaza pe o noua crestere a vanzarilor cu modelele sale lansate vara trecuta, Boxster si 911.
(www.benchmark.fr)